۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
ضرورت توجه به تامین مسکن مددجویان بهزیستی| افزایش ۴۰ درصدی مستمری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

ضرورت توجه به تامین مسکن مددجویان بهزیستی| افزایش ۴۰ درصدی مستمری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: تامین مسکن این گروه از مددجویان با مشارکت مردم و با استفاده از منابع عمومی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در روز شنبه در برنامه رویداد ملی هم‌افزایی ظرفیت سازی اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در سال ۱۴۰۱ برای مراکز نگهداری معلولین منابع خوبی تخصیص داده شد و شهریه ها و کمک های دولت افزایش پیدا کرد و امسال برای اولین بار در مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی افزایش ۴۰ درصدی داشتیم.

وی اضافه کرد: مهمترین توقع دولت از بهزیستی، رفتار شایسته با جامعه هدف است. حتما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم که به معنای توجه به درمان، اشتغال، مسکن است. بخشی از اینها از عهده دولت برمی آید و بخشی از آن از عهده دولتمردان با ساماندهی مشارکت اجتماعی برمی آید.

وزیر رفاه گفت: سازمان بهزیستی از جمله نهادهایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یکی از ارگان ها و ارکان توانمندسازی معلولان و آحاد دچار آسیب های اجتماعی تبدیل شده است. این سازمان یکی از مظاهر بزرگ عدالت اسلامی است. شاهد مثال آن نیز توفیق ورزشکاران معلول در عرصه های بین المللی است.

مرتضوی با بیان اینکه بهزیستی نسبت به بازتوانی جامعه هدف گام های بلندی برداشته است، افزود: در حوزه آموزش نیز کار بسیار بزرگی انجام شده است. دختر شایسته کم بینا در کنکور ۱۴۰۲ با رتبه برتر در رشته پزشکی پذیرفته شده است. در بحث بهداشت و درمان، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز برای آحاد مختلف اقدامات مهمی انجام شده است. مرگ و میر مادران هنگام زایمان در ایران به کمتر از ۲۰ نفر در هر یکصد نفر رسیده است. در حوزه اتکاء به خود، مناعت طبع، ایجاد اشتغال، کارآفرینی گام های بسیار بلندی برداشته شده که جای تقدیر دارد البته مشکلاتی در این حدود متصور است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم استغنای مالی را برای مددجویان فراهم کنیم و توجه کافی به ماموریت های سازمان بهزیستی داشته باشیم. سازمان بهزیستی تنوع ماموریت دارد و گاهی نیز ماموریت هایی که خارج از عهده بهزیستی است به بهزیستی واگذار می کنند که باید در این زمینه تلاش شود مشکلات برطرف شود.

وزیر رفاه تاکید کرد: باید به اشتغال مددجویان توجه شود، آموزش های لازم در این زمینه داده شود و منابع خوبی در این زمینه اختصاص داده شود. در حوزه مددجویان بهزیستی، بانک های عامل نیز همکاری بهتری از سایر بخش ها دارند. در حوزه اورژانس اجتماعی خیلی باید تلاش کرد.

مرتضوی افزود: افزایش سطح پوشش بیمه ای خدمات گیرندگان به ویژه زنان سرپرست خانوار، شناسایی استعدادهای برتر و کمک به این استعدادها تکلیف بهزیستی است. برای اینکه بتوانیم به تکالیف مان عمل کنیم باید خودمان را مجهز به خدمت بدون منت کنیم.

وزیر رفاه در بخش دیگری از سخنان خود به کودکان غزه اشاره کرد و گفت: جمع کثیری از مردم مظلوم غزه از باریکه ای محدود مورد هجوم همه جانبه استکباری جهانی قرار گرفتند و پس از حدود ۲۲ روز نزدیک به هشت هزار کودک و زن و سالمندان با وحشیانه ترین حملات مورد هجوم قرار گرفتند. قصه پرغصه اینجاست که سالها برای ایجاد نظم جهانی سازمان های مختلفی با هزینه کرد از جیب ملت های جهان ایجاد کردند و خیلی پرطمطراق از سازمان ملل و شورای امنیت سازمان حقوق بشر در جلسات دانشگاهی و گفت و گو از حدود اختیارات آنها سخن به میان می آید.

مرتضوی افزود: قدرت های بزرگ شعارشان ایجاد آزادی و دموکراسی در جهان بود اما مشاهده می شود که عده کمی در بخشی از فلسطین اشغالی تحت آماج شدیدترین حملات قرار گرفتند.

وی در ادامه به توفیق مددجویان در مسابقات پارالمپیک آسیایی تفلیس اشاره کرد که افتخار آفریدند و گفت: این قهرمانان بارها پرچم جمهوری اسلامی را برافراشتند و پرچم را جانمایه خود قرار دادند.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      اقای وزیر اگر بعداز۶ ماه سهل انگاری دراجرای قانون کمکی به مددجویان شده یا نشده .نشده چون تورم همه کمکها را می بلعد.جه کمکی به معلولین بدنی وسالمند بهزیستی شده فقط نام ببرید کسی که نقص عضو دارد.یا سالمنداست باکسانی که از توانایی بدنی بر خوردارند یکی هستند. این کارشناسان مختلف شما کجا هستند.
    • محمود IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      اقای وزیر اگر بعد از ۶ماه تعلل در اجرای مصوبه مجلس ۲۰ در صد اجرایی شده که با تورم فزاینده بلعیده می شود .چرا باید کارشناسان مختلف شما مددجویان را دریک سطح قرار دهند.گروهی که معلول جسمی هستند یا سالمند هستند با کسانی که بهر شکل ازقدرت بدنی بر خو ردارند دریکردیف دیده شوند.