۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
تأمین مالی و مواداولیه صنعت لوازم خانگی در اولویت وزارت صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

تأمین مالی و مواداولیه صنعت لوازم خانگی در اولویت وزارت صمت

علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دغدغه اصلی صنعتگران، تأمین منابع مالی و مواد اولیه است که تلاش می‌کنیم این موانع تولید را رفع کنیم.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی درباره برنامه وزارت صمت برای صنعت لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی جزء ارکان اصلی زندگی خانواده‌ها است و مخاطب ما در لوازم خانگی، خانواده‌ها هستند.
وی افزود: وضع این صنعت در مقایسه با گذشته رشد بسیار خوبی داشته است، اما این رشد کافی نیست؛ روزی که ما در منطقه و در دنیا به عنوان یک نشان ایرانی بتوانیم محصولی را ارائه کنیم که دیگران بعد از ایران آن را ارائه کنند، آن روز، روز خوبی خواهد بود.

علی آبادی ادامه داد: صنعت لوازم خانگی در تلاش است که ما را به این وضعیت نزدیک سازد؛ البته موضوع کیفیت و قیمت مناسب از جمله دغدغه‌های خانواده‌ها است که باید آن برطرف شود.

وی درباره اینکه همچنان ممنوعیت واردات لوازم خانگی به قوت خود باقی خواهد ماند یا مجوز واردات خواهید داد، افزود: همه هدف ما از مدیریت عرصه تجارت، حمایت از تولید است منتهی این حمایت بدین معنا نیست که رقابت را از بین ببرد؛ ما باید به سمتی حرکت کنیم که در عین رقابت پذیر کردن صنایع، فرصت انتخاب را برای مردم فراهم نمائیم به همین دلیل مسیر ما، مسیری نخواهد بود که صرفا به لوازم خانگی، انحصاری نگاه کنیم، زیرا لوازم خانگی امروز ما رقابت پذیر است.

علی آبادی ادامه داد: به منظور رقابت پذیر کردن کالاهای ایرانی، با رعایت تعرفه‌های مناسب، این کار (ارائه مجوز برای واردات لوازم خانگی) انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ آقای عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۶ آبان ۱۴۰۲ در جریان بازدید از سومین نمایشگاه لوازم خانگی با مدیران مجموعه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه گفتگو کرد.

در این بازدید معاون صنایع عمومی وزارت صمت، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداره وزارت صمت، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران اصناف، انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان این حوزه در کنار وزیر صمت، حضور داشتند.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha