۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
۷ هزار تن مرغ در قزوین تولید شد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۷ هزار تن مرغ در قزوین تولید شد

قزوین- رئیس جهاد کشاورزی قزوین از تولید هفت هزار و ۷۵۰ تن گوشت سفید در واحدهای مرغداری این استان طی مهر ماه سال جاری خبر داد.

محمدحسین عطائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ز تولید هفت هزار و ۷۵۰ تن گوشت سفید (مرغ) در واحدهای مرغداری این استان طی مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تولید مرغ نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته که شش هزار و ۲۰۰ تن بود رشد ۲۵ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۸۰ واحد مرغداری گوشتی فعال در این استان با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه در حال فعالیت و تولید گوشت سفید هستند. در ضمن شهرستان قزوین بیشترین واحد مرغ گوشتی در استان را دارد که ظرفیت آنها ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار قطعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین استفاده از تغذیه مناسب، بهبود مدیریت، افزایش ضریب تبدیل، کاهش تلفات و افزایش راندمان تولید به ازای هر قطعه مرغ گوشتی را از مهمترین اهداف این مدیریت در واحدهای تولیدی دانست و یادآور شد: قزوین نقش مهمی در تأمین محصولات دام و طیور کشور دارد و واحدهای پرورش طیور گوشتی این استان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز این استان بخشی از نیاز بازار استان‌ های همجوار را نیز تأمین می‌ کنند.

عطائی همچنین از برداشت ۱۰ هزار تن سبزیجات از مزارع کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت سبزیجات شامل سبزیجات برگی، کرفس، نخود فرنگی، بادمجان ، فلفل سبز ، چغندر لبویی و لوبیا سبز رفته که از این میزان بیش از ۱۰ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: قطب تولید سبزیجات برگی استان در منطقه فارسیان در شهرستان قزوین است که با بیش از ۳۰۰ هکتار از مزارع تحت پوشش کشت این محصولات حدود ۹ هزار تن محصول تولید شده است.

عطائی بیان کرد: کشت محصولات سالم نیز در برنامه تولید سبزیجات سال جاری بوده که تحت نظارت کارشناسان فنی این مدیریت در استان اجرا شده است.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha