۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
رشد ۴۲ درصدی صادرات خراسان شمالی در اردیبهشت‌ماه
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خبر داد

رشد ۴۲ درصدی صادرات خراسان شمالی در اردیبهشت‌ماه

بجنورد- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از رشد ۴۲ درصدی صادرات این استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری خراسان شمالی، محمد بدری افزود: صادرات استان طی اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ از نظر ارزشی ۱۲.۸ میلیون دلار و از نظر وزنی ۵۸.۹ هزار تن است که نسبت به مدت ‌زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۴۲.۲ درصد و از لحاظ وزنی ۹۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی، فولادی، مواد غذایی و سایر کالاهای صنعتی است که به کشورهای افغانستان، آذربایجان، عراق، گرجستان و آلبانی صادر شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: سهم گمرک از صادرات استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری از نظر ارزشی ۶.۹۵ میلیون دلار و از نظر وزنی ۲۸.۵ هزار تن است که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۳.۵ درصد و از نظر وزنی ۷۴.۸ درصد رشد داشته است.

بدری مطرح کرد: واردات استان نیز طی اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ به ارزش ۱۰.۳ میلیون دلار و وزن ۰.۶ هزار تن است که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل ۸.۹ درصد از لحاظ ارزشی رشد و ۳۸.۱ درصد از لحاظ وزنی کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: کالاهای وارداتی شامل پارچه، فروسیلیکو منگنز و الکترود زغالی، ماشین‌آلات قالب‌گیری تزریقی برای کار کردن بر روی کائوچو یا مواد پلاستیکی ماشین‌آلات برای پر کردن، بستن، درپوش گذاشتن یا درزگیری بطری‌ها و دستگاه‌های گازدار کردن نوشابه‌ها از کشورهای چین، مالزی و امارات متحده عربی است.

کد خبر: ۲۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha