۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
سرمایه گذاری در دل کویر لوت | وعده های حمایتی بر روی کاغذ مانده است
پای درددل سرمایه گذار مجتمع آبگرم لوت؛

سرمایه گذاری در دل کویر لوت | وعده های حمایتی بر روی کاغذ مانده است

بیرجند- سرمایه گذار مجتمع اقامتی، تجاری و گردشگری آبگرم لوت گفت: جلسات مختلفی برای حل مشکلات مجموعه آبگرم لوت گرفته شد ولی متأسفانه مصوبات این جلسات اجرایی نشده است.

بازار، گروه استان ها: بارها نام آبگرم لوت در رسانه ها مطرح شده و از مشکلات آن گزارش ها و گفت و گوهایی انعکاس یافته است ولی متأسفانه این مشکلات در حوزه زیرساختی همچنان باقی است و علی رغم قول و وعده ها برای مرمت آن و بهسازی جاده هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

داریوش خسروی سرمایه گذار مجتمع اقامتی، تجاری و گردشگری آبگرم لوت در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ما از سال ۱۳۸۷ کار در این مجموعه را شروع کرده ایم تا قدمی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی برداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۴۰۰ متر بنا آماده کرده ایم، بیان کرد: همچنین ۱۵ واحد تجاری و ۴۰ اتاق برای اسکان و پذیرایی از مهمانان آماده شد.

چالش هایی که مرتفع نشده است

سرمایه گذار خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال ۹۰ موقع افتتاح طرح، جذب گردشگر داشتیم، گفت: بعد از سال ۹۵ به علت متوقف شدن زیرساخت ها و...دچار چالش هایی شدیم و مجموعه به دست فراموشی سپرده شد.

خسروی افزود: برای حل مشکلات مجموعه آبگرم لوت جلسات مختلف داشتیم که مصوبات هیچکدام از این جلسات عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه به علت نشست، ساختمان آب درمانی توسط میراث فرهنگی درب آن بسته شده است، یادآور شد: براساس برآوردها خسارت تخریبی این مجموعه از هزینه ساخت آن بیشتر شده است و در حال حاضر مجموعه تعطیل است.

سرمایه گذاری در دل کویر لوت | وعده های حمایتی بر روی کاغذ مانده است

سردرگمی گردشگرانی که به آبگرم لوت می آیند

سرمایه گذار مجتمع اقامتی، تجاری و گردشگری آبگرم لوت یادآور شد: گردشگران که در حال حاضر می آیند نمی توانند داخل آب شوند و اتاق های آماده برای پذیرایی از آنان محدود است.

خسروی با اشاره به اینکه تعهداتی که دولت در زمینه تسهیلات برای این مجموعه داده عملیاتی نشده است، گفت: در گذشته ۳۲ نفر در این مجموعه مشغول به کار بودند که امید است با حمایت ها برای رفع مشکلات دوباره به این میزان اشتغال زایی برسیم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات تأمین زیرساخت های جاده و تزریق اعتبارات به مجموعه که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است تا کنون هیچ گونه تسهیلاتی به بخش خصوصی داده نشده است.

خسروی: برای رفع مشکلات تأمین زیرساخت های جاده و تزریق اعتبارات به مجموعه که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است تا کنون هیچ گونه تسهیلاتی به بخش خصوصی داده نشده است

درخواست ما تزریق تسهیلات به مجموعه است

سرمایه گذار مجتمع اقامتی، تجاری و گردشگری آبگرم لوت با تأکید بر اینکه سرمایه گذار همه تلاش خود را برای راه اندازی این مجموعه کرده است، افزود: درخواست ما تزریق تسهیلات به این مجموعه برای ادامه کار و فعالیت است.

خسروی بیان کرد: متأسفانه در حالی حاضر گردشگرانی که به این مجموه می آیند دچار سردرگمی شده و برخی از آنان نیز برمی گردند.

وی با اشاره به اینکه فاصله بیرجند تا مجموعه آب گرم لوت ۱۰۰ کیلومتر است، اظهار کرد: از خوسف تا آبگرم نیز ۶۶ کیلومتر فاصله است که ۳۵ کیلومتر آسفالت و ۳۱ کیلومتر آن خاکی است که تردد در مسیر خاکی برای مردم سخت است.

سرمایه گذار مجتمع اقامتی، تجاری و گردشگری آبگرم لوت بیان کرد:درخواست ما بر این است که مصوبات برای حمایت از مجتمع آبگرم لوت تنها بر روی کاغذ نباشد و اجرایی نشود.

خسروی ادامه داد: از ۱۷ ماه مدیریت جدید میراث فرهنگی خراسان جنوبی حدود ۱۵ ماه درب مجموعه بسته است.

وی با بیان اینکه طرح هایی در خصوص وضعیت جاده و آنتن دهی تلفن همراه این این منطقه گردشگری داده شده است، یادآور شد: درخواست داریم جلسات برگزار شده و تصمیم نهایی مسئولان برای طرح های جاده و آنتن دهی تلفن همراه مجموعه آبگرم لوت نهایی شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha