۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
اردبیل ۶ شهرک خصوصی دارد/ ۹ هزار میلیارد تومان تعهد بانک‌ها در قبال سرمایه‌گذاران
معاون استاندار اردبیل:

اردبیل ۶ شهرک خصوصی دارد/ ۹ هزار میلیارد تومان تعهد بانک‌ها در قبال سرمایه‌گذاران

اردبیل - عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر شش شهرک خصوصی و غیردولتی به مساحت ۱۸۰ هکتار در استان اردبیل مصوب و تعدادی از آن‌ها نیز فعال‌شده است.

ارژنگ عزیزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال جهش تولید و بر اساس سه اولویت، حمایت از واحدهای تولیدی در استان اردبیل هدف‌گذاری شده که امیدواریم تا پایان سال جاری در هر سه بخش بتوانیم به اهداف موردنظر دست‌ یابیم.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است در سال جهش تولید و باهدف افزایش تولید و توسعه اشتغال، ۸۰ پروژه در بخش صنعت، ۷۰ پروژه در بخش کشاورزی و ۲۰ پروژه نیز در بخش گردشگری به‌عنوان سه رویکرد توسعه استان اردبیل تکمیل و افتتاح شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: در اولویت دوم افزایش ظرفیت تولید واحدهای موجود هدف‌گذاری شده است که در این حوزه نیز ۳۰ پروژه در بخش صنعت و دو پروژه نیز در بخش کشاورزی مدنظر است تا با تأمین نقدینگی ظرفیت و توان آن‌ها افزایش یابد.

عزیزی از راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد تولیدی در استان خبر داد و بیان کرد: در این بخش نیز تلاش بر این است تا ۷۶ پروژه در حوزه صنعت و ۶۸ پروژه نیز در حوزه کشاورزی به چرخه تولید بازگشته تا توان اقتصادی استان متحول شود.

بهره‌برداری از ۳۵۰ هکتار گلخانه به همت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در مورد پرداخت تسهیلات بانکی نیز گفت: برای اولین بار طرح توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی در استان شروع‌شده که ۶۰ هکتار از این رقم در سال گذشته و ۳۵۰ هکتار نیز در سال جاری به مجموع واحدهای گلخانه‌ای استان اردبیل افزوده می‌شود.

عزیزی به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۸ اشاره و تصریح کرد: برای اولین بار در کشور ۲۰ درصد تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی در این بخش به طرح‌های توسعه گلخانه استان اردبیل اختصاص یافت که رقمی در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

تعهد بانک های دولتی و خصوصی برای پرداخت ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان منابع  به طرح‌های تولیدی و اقتصادی استان اردبیل
وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل در استان در سال گذشته بیان کرد: ۱۶ بانک دولتی و خصوصی در اردبیل متعهد شدند تا ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان منابع را به طرح‌های تولیدی و اقتصادی استان طی دو سال اختصاص دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل افزود: از این رقم در نیمه دوم سال قبل ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت و در سال جاری قرار است برای واحدهای تولیدی از محل این منابع تا ۶ هزار میلیارد تومان اختصاص یابد.

عزیزی اظهار کرد: برخی واحدها که نیازمند تسهیلات بودند، از محل بند الف تبصره ۱۸ با پیشرفت ۶۰ درصد عملیات اجرایی استفاده کردند که این منابع با نرخ سود ۹ تا ۱۶ درصد طبق رسته‌های تعریف‌شده ملی پرداخت‌شده است.

وی این رسته‌ها را مصوب کشوری و در قالب توافق بانک با مدیران بنگاه‌های اقتصادی اعلام و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی یک‌بار از منابع سرمایه در گردش و در فواصل مختلف از سرمایه ثابت با یک سال تنفس، دو سال دوران مشارکت و پنج سال نیز تقسیط می‌توانند استفاده کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بالا رفتن هزینه واحدهای تولیدی در مراحل ساخت و بهره‌برداری را یادآور شد و بیان کرد: قرار است با پیگیری دولت تسهیلاتی فراتر از بانک‌ها از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود تا در این شرایط سخت اقتصادی و وضعیت کرونایی حمایت‌های جدی‌تر از واحدهای تولیدی انجام شود.

پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۲.۵ درصد در حمایت از کارآفرینان
عزیزی گفت: بنگاه‌های اقتصادی ما تنها با معضل مالی روبرو نیستند بلکه با مشکلات مدیریتی، صادرات و پائین بودن عرضه و تقاضای متأثر از شرایط کرونایی رنج می‌برند که ضرورت دارد حمایت همه‌جانبه از آن‌ها انجام شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: به‌زودی جزئیات پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۲.۵ درصد در حمایت از واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا اعلام خواهد شد تا کارآفرینان مشمول با ثبت‌نام به شکل الکترونیکی در جریان پرداخت این تسهیلات قرار گیرند.

عزیزی حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران را با اولویت استقرار در شهرک‌های صنعتی یادآور شد و گفت: سرمایه‌گذارانی که در شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کنند، از صدور مجوزهای مختلف معاف بوده و به‌سرعت زمینه سرمایه‌گذاری آن‌ها و استقرار در شهرک صنعتی فراهم می‌آید.

وی با اذعان به مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در صدور مجوزهای خارج از شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری سعی کردیم تا این رویه را به حداقل برسانیم و حتی برای برخی از سرمایه‌گذاران افرادی معرفی شدند تا مراحل اخذ مجوز انجام‌شده و در این مسیر مانعی به وجود نیاید.

صدور مجوز برای راه‌اندازی ۶ شهرک صنعتی خصوصی در استان اردبیل
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به صدور مجوز برای راه‌اندازی ۶ شهرک صنعتی خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ هکتار مساحت این شهرک‌های خصوصی است که تعدادی از آن‌ها راه‌اندازی شده و تعدادی نیز در مرحله تکمیل است.

عزیزی در پایان گفت: سرمایه‌گذاران با حضور در این شهرک‌ها از معافیت‌های مالیاتی تا ۱۳ سال بهره‌مند شده و با کمترین موانع می‌توانند طرح‌های اجرایی خود را عملیاتی کنند.

کد خبر: ۲۵٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha