۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
نمایشگاه خودرو پاکستان با حضور هیات صنعتی ایران گشایش یافت

نمایشگاه خودرو پاکستان با حضور هیات صنعتی ایران گشایش یافت

نمایشگاه خودرو پاکستان ۲۰۲۳ با حضور هیاتی از اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» و به مدت سه روز گشایش یافت.

به گزارش بازار، اعضای هیات ۲۲ نفره ایران به سرپرستی سید احمد حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو جهت حضور در نمایشگاه خودرو پاکستان و دیدار با مسوولان تجاری این کشور روز گذشته وارد کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان شدند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه خودرو ۲۰۲۳ امروز با حضور جمعی از مسوولان اقتصادی ایالت سِند، اعضای اتاق‌های بازرگانی پاکستان و همچنین حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی و اعضای هیات ایرانی برگزار شد.

این اولین سفر سازمان‌یافته نمایندگان صنعت قطعات خودرو از ایران به پاکستان است. قرار است در طول برگزاری نمایشگاه خودرو در کراچی اعضای هیات ایرانی اقدام به برپایی پاویون اختصاصی کشورمان نموده و پیرامون فرصت‌های افزایش صادرات و واردات قطعات خودرو بین پاکستان و ایران، واردات جایگزین ارزان‌تر از ایران و سرمایه گذاری مشترک مبتنی بر انتقال فناوری دوجانبه با طرف‌های پاکستانی گفت‌وگو کنند.

حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی روز گذشته طی دیداری با رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو و اعضای هیات ایرانی در محل سرکنسولگری درباره سطح روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان از جمله ظرفیت‌های کراچی و ایالت سِند برای همکاری با طرف‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری صنعتی صحبت کرد.

نمایشگاه خودرو پاکستان با حضور هیات صنعتی ایران گشایش یافت+فیلم

غلام مرتضی دبیرکل انجمن تولید و توزیع کنندگان قطعات خودروی پاکستان در این نشست گفت: در جامعه ۲۵۰ میلیون نفری پاکستان تقاضای سالیانه پانصدهزار خودرو جدید وجود دارد که طبیعتا بعد از تولید خودرو، بحث تامین قطعات از خدمات اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی افزود در دومین روز نمایشگاه سمپوزیوم ویژه در بحث صنعت خودرو و قطعات یدکی برگزار خواهد شد. نمایشگاه خودرو پاکستان تا روز یکشنبه برپا خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha