۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرها از اولویت‌های وزارت نیرو است
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو:

تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرها از اولویت‌های وزارت نیرو است

معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو با تاکید بر این‌که نگاه‌ها به پروژه‌های فاضلاب تغییر کرده است، گفت: آب مورد نیاز بخش کشاورزی، فضای سبز و صنعت از پساب تصفیه‌خانه‌ها تامین خواهد شد.

به گزارش بازار، یزدان رضایی در جریان بازدید از پروژه لوله‌رانی خط انتقال فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب و جنوب تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران را یک مجموعه توانمند برشمرد و افزود: حجم کار انجام شده در هر یک از پروژه‌ها نشان‌دهنده سرعت فزاینده آنهاست.

وی در جریان این بازدید و نشست تخصصی روند پیشرفت پروژه‌های فاضلاب پایتخت، با بیان اینکه پروژه‌های مهمی مانند واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب از حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو برخوردار است، برای هماهنگی‌های لازم و پیگیری برای رفع برخی چالش‌ها در موضوع واردات تجهیزات و تخصیص اعتبارات لازم در دو پروژه تصفیه‌های غرب و جنوب قول مساعد داد.

️معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر این‌که طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب امروزه مهم‌ترین راه‌حل تامین آب مورد نیاز بخش‌های تولیدی کشور است، افزود: براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ و تکمیل آن در برنامه هفتم توسعه، بخش صنعت و کشاورزی تا زمانی که پساب در اختیار دارد نمی‌تواند از سایر منابع آب استفاده کند و قانون‌گذار به این جمع‌بندی رسیده است که آب مورد نیاز تولید از پساب استاندارد مناسب تامین شود.

️گفتنی است عملیات اجرایی واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در سال ۱۳۹۸ شروع شد و تا بهمن ۱۴۰۱ فقط هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از بهمن ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲ پیشرفت فیزیکی آن به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

️واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ظرفیت تصفیه سالیانه ۸۹ میلیون مترمکعب فاضلاب را دارد.

️طرح فاضلاب تهران برای جمعیتی معادل ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پیش‌بینی‌شده و اکنون در بخش تونل و خطوط انتقال نزدیک به ۷۸.۱ درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش ساخت تصفیه‌خانه حدود ۳۹.۳ درصد پیشرفت دارد که درمجموع این طرح ۷۲.۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

️در حال حاضر ۶۷ درصد از جمعیت شهر تهران تحت پوشش قرار دارند و تا پایان امسال شاخص برخورداری از ۶۷ درصد به ۸۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha