تاکید بر تسریع اجرایی شدن توافقات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
در دیدار وزرای ارتباطات ایران و عمان در مسقط انجام شد

تاکید بر تسریع اجرایی شدن توافقات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر ارتباطات و حمل و نقل عمان بر ضرورت تسریع در اجرایی شدن توافقات دو طرف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه مناسبات دو کشور تأکید شد.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسقط با «سعیدبن حمود المعولی» وزیر ارتباطات و حمل نقل عمان دیدار و گفت و گو کرد.

زارع‌پور ضمن اظهار خوشحالی از دعوت وزیر ارتباطات عمان برای انجام این سفر گفت: از چند ماه گذشته و بعد از سفر وزیر ارتباطات عمان به تهران، گروه‌های کارشناسی دو کشور در محورهای مختلف با یکدیگر جلسات کارشناسی زیادی را برگزار کردند و در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی را برای همکاری مشترک تدوین کردند.

وی افزود: در حوزه ارتباطات برنامه‌هایی چون همکاری در زمینه ترانزیت داده و همچنین در بخش‌های زیرساختی برنامه‌هایی برای همکاری تدوین شده است و در حوزه فناوری اطلاعات نیز جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی در حوزه دولت الکترونیک و راه‌اندازی خدمات دیجیتال دارد که می‌توانیم همکاری‌های خوبی را داشته باشیم.

زارع‌پور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز همکاری های مشترکی خواهیم داشت، تصریح کرد: در حوزه پست می توانیم اقدام مشترک خوبی انجام دهیم و برای ورود کالاهای ایرانی مورد توجه مردم عمان و همچنین کالاهای عمانی مورد نیاز مردم ایران، تسریع صورت بگیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: ما آمادگی انتقال این فناوری‌ها به کشور دوست و برادر عمان را داریم.

وی با اشاره به ارتقای روابط دو کشور در زمان ریاست جمهوری آیت الله رییسی، اظهار امیدواری کرد که توسعه روابط دو کشور به همین شکل ادامه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و حمل و نقل عمان نیز ضمن خوشامدگویی به زارع‌پور، به ریشه دار بودن روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته نیز همکاری‌های مشترکی در زمینه‌هایی چون کابل‌های دریایی انجام شده و عمان آمادگی دارد که این همکاری‌ها را گسترش دهد.

المعولی با اظهار امیدواری نسبت به همکاری در زمینه ترانزیت داده با ۱۵ کشور همسایه ایران، تصریح کرد: در خصوص انتقال داده از عمان تل به شرکت ارتباطات زیرساخت در جلسات کارشناسی توافقاتی صورت گرفته است.

وی همچنین از آمادگی عمان برای سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد مراکز داده در ایران و عمان خبر داد.

در پایان دو طرف بر تدوین برنامه زمان بندی مشخصی برای پیشبرد تفاهمات صورت گرفته تاکید کردند.

بنا به این گزارش، سفر وزیر ارتباطات به مسقط پاسخی است به سفر وزیر ارتباطات و حمل نقل عمان که اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام شد و در جریان این سفر، دو طرف تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در محورهایی چون زیرساخت، پست، پست بانک و فناوری اطلاعات به امضا رساندند.

کد خبر: ۲۵۱٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha