۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
تعجب کشورهای همسایه از پافشاری بر توسعه راه آهن گرمسار به جای اینچه برون
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد

تعجب کشورهای همسایه از پافشاری بر توسعه راه آهن گرمسار به جای اینچه برون

گرگان- نائب رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی گرگان گفت: علی رغم برتری راه آهن اینچه برون_ شاهرود از نظر صرفه اقتصادی، پافشاری بر اجرای راه آهن اینچه_ گرمسار برای کشورهای همسایه هم سوال برانگیز شده است.

علی محمد چوپانی در حاشیه نشست خبری با رسانه ها در پاسخ به خبرنگار بازار اظهار کرد: برقی کردن خط ریلی اینچه برون - گرگان - ساری - گدوک - گرمسار از چند سال گذشته با سرمایه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو صرفا برای ریل در دستور کار دولت قرار داشت که اتاق بازرگانی با این پروژه مخالفت کرد اما اخیرا دوباره بحث اجرای آن مطرح شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: برقی کردن این خط ریلی علاوه بر اینکه هزینه زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، توجیه اقتصادی لازم را ندارد زیرا فاصله رسیدن به جنوب را ۵۲۶ کیلومتر دورتر می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح را دارای توجیه اقتصادی و به صلاح استان نمی‌دانم، گفت: بخش خصوصی پیشنهاد راه آهن ۱۸۶ کیلومتری اینچه برون_شاهرود با اعتبار ۲۵۰ میلیون دلار را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: این پروژه یک پنجم سرمایه گذاری مورد نیاز پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار را نیاز دارد و زمان ارسال کالا به جنوب را به ۶ روز کاهش می دهد.

چوپانی تصریح کرد: علی رغم برتری راه آهن اینچه برون_ شاهرود از نظر صرفه اقتصادی، قطعا پشت پرده پافشاری بر اجرای راه آهن اینچه_گرمسار مفسده اقتصادی وجود دارد.

وی بیان کرد: این موضوع به یکی از دلایل گلایه کشور های همسایه هم تبدیل شده است زیرا آنان سرمایه گذاری انبوهی کرده اند تا از اینچه برون به عنوان بارانداز غلات استفاده کنند.

چوپانی ادامه داد: کشورهای همسایه پیش بینی کرده بودند گندم در اینچه برون تخلیه و مجدد بارگیری و به سمت جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال شود.

وی افزود: برای آنان هم سوال است که چرا راه آهن جمهوری اسلامی با منطق و ریاضیات مخالف است.

به اعتقاد نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان؛ دست های پنهانی پشت صحنه این ماجرا وجود دارند که حاضر هستند حیف و میل بیت المال را ببیند.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین خانی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      0 0
      هرچی که هست ما دوست داریم این اتفاق درراه اهن گرمسار بیوفتد انشالله
    • حسین خانی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      0 0
      چون بزرگترین سیلو گندم درکنارراه اهن گرمساردرحال ساخت هست انشالله این اتفاق درراه اهن گرمسار بیوفتد