۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
آبادا ۹۲ درصد رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد

آبادا ۹۲ درصد رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد

آبادا با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۵.۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که ۹۲ درصد رشد فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولید نیروی برق آبادان با نماد آبادا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ معادل ۵۰.۵ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است.

«آبادا» با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۵.۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد رشد داشته است.

شرکت تولید نیروی برق آبادان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد معادل ۵۵ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده بود که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۸۶ درصد افزایش کرده بود و با توجه به اینکه در شهریور ماه هم همین میزان فروش داشته روند درآمدزایی شرکت ثابت است.

بر همین مبنا اگر تا پایان سال شرکت آبادا میزان فروش خود را حفظ کند پایان امسال درآمدی دوبرابر سال گذشته خواهد داشت و این موضوع می تواند به افزایش بازدهی سهام شرکت کمک کند.

از طرف دیگر دولت شرکت ها را مکلف به خرید برق از تابلوی سبز بورس انرژی کرده است و از آنجایی که قیمت فروش برق در بورس انرژی بالاتر است پیش بینی می شود که درآمد شرکت های نیروگاهی افزایش یابد.

هرچند نباید فراموش کرد که تبعات سیاست های دستوری وزارت نیرو بر سهام نیروگاه ها نه تنها منجر به افت تولید فولادی ها و سیمانی ها شده بلکه به واسطه قیمت گذاری دستوری و عدم تسویه مطالبات، سود نیروگاه ها را هم کاهش داده است. از طرف دیگر نیروگاه ها به دلیل مطالبه برقی که از قبل داشته اند و وزارت نیرو تمایل چندانی برای تسویه بدهی خود ندارد که این موضوع منجر به بروز مشکلاتی شده تا جایی که روند راندمان نیروگاه ها نزولی است.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha