۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
گاز طبیعی سوخت نخست جهان تا سال ۲۰۵۰ خواهد شد| لزوم سرمایه گذاری ۷ تریلیون دلاری!
موسسه اقتصاد انرژی ژاپن:

گاز طبیعی سوخت نخست جهان تا سال ۲۰۵۰ خواهد شد| لزوم سرمایه گذاری ۷ تریلیون دلاری!

خبرگزاری بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که دستکم ۷ تریلیون دلار منابع مالی برای سرمایه گذاری در زمینه تولید و توزیع گاز مایع در راستای حرکت جهان به سمت انرژی پاک لازم است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خبرگزاری بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که دستکم ۷ تریلیون دلار منابع مالی برای سرمایه گذاری در زمینه تولید و توزیع گاز مایع به منظور حرکت جهانی به سمت انرژی پاک و کاهش آلودگی هوا مورد نیاز است.

بر اساس این گزارش، بلومبرگ اعلام کرده است که تجهیزات لازم از جمله خطوط انتقال گاز مایع، کشف فیلدهای جدید و احداث مخازن لازم برای جایگزین سازی گاز مایع به عنوان منبع انرژی پاک به جای سوخت های متداول فسیلی فعلی، به بیش از ۷ تریلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

از سوی دیگر، بلومبرگ اعلام کرده است که گاز طبیعی تا سال ۲۰۵۰ جایگزین سوخت های فعلی همچون گازوئیل و نفت خواهد شد که به همین منظور، جهان نیازمند سرمایه گذاری های لازم در این زمینه است.

بلومبرگ همچنین با استناد به تحقیقات انجام شده در این زمینه از سوی موسسه اقتصاد انرژی ژاپن، اعلام کرد که جهان می بایست تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۵۶ درصد از آلودگی فعلی هوا را کاهش دهد. با اینحال، این موسسه اعلام کرده است که اگر سطح آلودگی کربنی هوا در سطوح فعلی باقی بماند، دستکم ۱۰ تریلیون دلار برای تامین و تجهیز گاز طبیعی در جهان لازم است.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha