۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
آمریکا اعمال تعرفه جدید بر کالاهای چینی را لغو کرد
تا اجرای فاز دوم توافق تجاری

آمریکا اعمال تعرفه جدید بر کالاهای چینی را لغو کرد

ایالات متحده در روز گذشته اعلام کرد که دریافت تعرفه از کالاهای چینی را تا اجرای فاز دوم توافق تجاری با چین حفظ کرده و تغییری ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، رییس خزانه داری ایالات متحده امریکا روز سه شنبه درست یک روز قبل از آنکه چین و امریکا توافق نامه تجاری را موقتا امضا کنند، اعلام کرد که امریکا تا زمان تکمیل مرحله دوم توافقنامه تجاری با چین، تعرفه های مربوط به کالاهای چینی را حفظ خواهد کرد.  

استیون منوچین در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که رئیس جمهور دونالد ترامپ بر این باور است که اگر دو اقتصاد بزرگ جهان در راستای رسیدن به توافق نامه تجاری به سرعت حرکت کنند، میزان تعرفه بر کالاهای چینی کاهش می یابد.

منوچین افزود که اگر رئیس جمهور به سرعت فاز ۲ معامله را به اجرا در آورد، آزاد شدن تعرفه ها را به عنوان بخشی از این فاز در نظر خواهد گرفت.

قرار است ترامپ برای امضای فاز اول توافقنامه تجاری با معاون نخست وزیر چین امروز چهارشنبه در ساعت ۱۱:۳۰صبح به وقت امریکا ( ۱۹:۳۰ به وقت ایران) در  کاخ سفید حضور یابد.  

گفتنی است این امضا درست یک هفته قبل از استیضاح ترامپ توسط مجلس سنا، قرار است انجام شود.  

همچنین گفتنی است که با وجود نگرانی های مرتبط با این توافق نامه و تاثیر آن بر سهام ایالات متحده،  تعرفه های ایالات متحده ممکن است تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر همچنان در بازار باقی بمانند.

بر اساس داده های آماری جدید از برآورد هزینه های جنگ تجاری ترامپ، رقابت پذیری گسترده و عمیق تری در بخش تولید و مشاغل در امریکا نمایان است.  

شایان ذکر است که پکن قصد دارد که کالاهای تولیدی را از ایالات متحده خریداری کرده و ۷۵ میلیارد دلار برای واردات را مدنظر قرار دهد.

همچنین بر اساس توافقنامه ی تجاری،  پکن از ایالات متحده به میزان ۵۰ میلیارد دلار انرژی، ۴۰ میلیارد دلار در بخش کشاورزی و ۳۵ میلیارد دلار خدمات را خریداری کرده و طی دو سال آینده از چهار صنعت ایالات متحده به ارزش مالی ۲۰۰ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.  

  

کد خبر: ۲٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha