۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
اجرای بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی در کشور
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

اجرای بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی در کشور در حال اجراست که اینها همه از ظرفیت‌هایی است که می‌توان برای شناخت هرچه بیشتر پیشرفت‌های کشور به جوانان از آنها استفاده کرد.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی در نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت با اشاره به احداث نخستین پتروشیمی کشور در سال ۱۳۴۲ در شیراز اظهار کرد: صنعت پتروشیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت بسیار بالایی کرده است به طوری که ظرفیت تولید در این صنعت ارزش آهآآغغئبفرین ۶۰ برابر شده است.

وی تأکید کرد: باید درهای همه صنایع و نه‌ تنها صنعت نفت برای شناخت جوانان از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور باز شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه شاهد پیشرفت بالای صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: می‌گویند ایران را تحریم کرده‌ایم و این تحریم‌ها فلج‌کننده است! اگر شما قدرت و نفوذ دارید و ابرقدرت هستید پس چگونه جمهوری اسلامی ایران چنین پیشرفت‌هایی در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت پتروشیمی داشته است؟

وی با تأکید بر اینکه درهای صنعت نفت به سمت متخصصان و جوانان ایرانی باز است، گفت: پیش از انقلاب هرگز تصور نمی‌شد ایران حفاری دریایی یا طراحی و اجرای مجتمع‌های پتروشیمی را به‌دست متخصصان خود انجام دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: تمامی بخش‌های صنعت نفت از جایگاه‌های سوخت تا مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و سکوهای نفتی و گازی در آب‌های خلیج فارس آماده برنامه‌ریزی برای ترویج و آموزش دستاوردها و پیشرفت‌های کل صنعت نفت به جوانان کشور است.

کد خبر: ۲۵۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha