۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
ایران و پاکستان در پی تعمیق روابط تجاری در بخش خصوصی

ایران و پاکستان در پی تعمیق روابط تجاری در بخش خصوصی

سفیر پاکستان در تهران گفت سفر نمایندگان صنعت قطعات خودرو از ایران به این کشور، زمینه را برای تعمیق روابط تجاری ۲کشور فراهم می‌کند.

به گزارش بازار، محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در تهران با هیأتی از اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو ایران دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار پیش از سفر هیأت ۲۲ نفره از اتحادیه به پاکستان انجام شد. این اولین سفر سازمان‌یافته نمایندگان صنعت قطعات خودرو از ایران به پاکستان است. این هیأت برای شرکت در «نمایشگاه خودرو پاکستان ۲۰۲۳» که از ۲۷ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ (پنجم تا هفتم آیان) در کراچی برگزار می‌شود، به پاکستان سفر می‌کند.

«سیداحمد حسینی» رئیس اتحادیه ضمن قدردانی از سفیر پاکستان، گفت این سفر زمینه را برای تعمیق روابط تجاری بخش‌های خصوصی ۲ کشور برادر فراهم می‌کند.

سفیر پاکستان نیز در این دیدار، سازوکار مساعد سرمایه‌گذاری پاکستان را تشریح کرد و از هیأت ایران خواست تا سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های پاکستانی را مدنظر قرار دهند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر هیات ایرانی منجر به افزایش صادرات قطعات خودرو پاکستان به ایران، واردات جایگزین ارزان‌تر از ایران و سرمایه گذاری مشترک مبتنی بر انتقال فناوری دوجانبه شود.

محمد مدثر تیپو اطمینان داد که سفارت پاکستان در تهران از اجرایی‌شدن این سفر به پاکستان حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha