۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کسری بودجه ۲۰ میلیارد دلاری اسرائیل

کسری بودجه ۲۰ میلیارد دلاری اسرائیل

کسری بودجه اسرائیل سال آینده به حدود ۴ درصد یا ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش بازار، وزارت دارایی اسرائیل در حال حاضر با تدوین تغییراتی در بودجه، مذاکرات مقدماتی را آغاز کرده است تا بودجه عمومی سال ۲۰۲۴ را افزایش دهد تا به ۵۱۴ میلیارد شِکِل (یعنی ۱۲۶ میلیارد دلار) یعنی ۷ میلیارد دلار بیش از بودجه سال جاری ۲۰۲۳ برسد.

به گزارش روزنامه عبری یدیعوت احرنوت، طبق برآوردهای تاکنون، کسری بودجه سال آینده به حدود ۴ درصد یا ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

همچنین وب سایت اسرائیلی تایمز اسراییل برآورد کرد که بر اساس انتظارات بانک هاپوعلیم اسرائیل، جنگ غزه حداقل ۲۷ میلیارد شِکِل (۶.۷ میلیارد دلار) برای اسرائیل هزینه خواهد داشت.

این سایت در گزارشی اعلام کرد که جنگ در مرحله‌ای است که شاهد چالش‌های بزرگ اقتصادی است، علاوه بر این که صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که اقتصاد جهانی به دلیل عواملی از جمله جنگ بین اسرائیل و حماس با وضعیت جدیدی از عدم اطمینان مواجه است.

گزارش‌های تخصصی حاکی از آن است که هزینه یک روز نبرد در غزه حدود ۲۰۰ میلیون شِکِل (۴۹ میلیون دلار) است که شامل هزینه‌های ذخیره، مهمات و تدارکات می‌شود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، شِکِل اسرائیل همچنان از کاهش قابل توجه خود در برابر دلار رنج می‌برد، زیرا به سطح بیش از ۴ شِکِل در هر دلار سقوط کرد که این کاهش حدود ۱۲.۷۵ درصدی به صورت سالانه است.

کاهش شِکِل در حالی اتفاق می‌افتد که بانک اسراییل شروع به پمپاژ ۴۵ میلیارد دلار به بازار محلی کرده است تا ثبات خود را حفظ کند و تقاضای فزاینده برای دلار را برآورده کند.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha