۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کاهش ۳۷۴ میلیارد دلاری ارزش ذخایر ملی نروژ در پی افت سنگین ارزش سهام عمومی
رویترز خبر داد؛

کاهش ۳۷۴ میلیارد دلاری ارزش ذخایر ملی نروژ در پی افت سنگین ارزش سهام عمومی

مقامات رسمی کشور نروژ که صاحب بزرگترین دارنده صندوق دارایی های ذخیره ملی در جهان محسوب می شود، از کاهش ۳۷۴ میلیارد دلاری ذخایر این صندوق طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مقامات رسمی کشور نروژ که صاحب بزرگترین دارنده صندوق دارایی های ذخیره ملی در جهان محسوب می شود، از کاهش ۳۷۴ میلیارد دلاری ذخایر این صندوق طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر دادند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رویترز، اقتصاددانان نروژی معتقدند که دلیل این میزان کاهش ارزش دارایی های صندوق ذخیره ملی نروژ، افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش ارزش دارایی های غیر نقدی این صندوق بوده است. صندوق ذخیره ملی نروژه پیش از این دارای ۱.۴ تریلیون دلار دارایی بود که این کشور را به بزرگترین دارنده صندوق های ذخیره ملی جهان تبدیل کرده بود.

از سوی دیگر، سرمایه گذاری های انجام شده با استفاده از منابع مالی صندوق مذکور بین ماه های جولای تا سپتامبر، با ۲.۱ درصد کاهش ارزش مواجه شده است. همچنین ارزش سهام عمومی این کشور که به دلیل شبه سوسیالیستی بودن ماهیت اقتصاد آن، حدود ۷۱ درصد از دارایی های عمومی این کشور را تشکیل می دهند نیز با افت ارزش ۲.۱ درصدی مواجه شده است.

همچنین دارایی های بخش ساختمان سازی نروژ نیز با افت ارزش ۳.۳ درصدی روبرو شده که در نهایت منجر به ریزش سنگین ارزش مجموع دارایی های صندوق ذخیره ملی این کشور صنعتی گشته است.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha