۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران
با حضور معاون سازمان توسعه تجارت برگزار شد

نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران

نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با حضور رایزنان اقتصادی و مدیران تخصصی در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش بازار، ممحدصادق قناد زاده معاون سازمان توسعه تجارت در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا گفت: دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران ۱۳ لغایت ۱۶ آذر و با حضور مقامات کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و همچنین برخی کشورهای عضو شانگ‌های و بریکس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

قناد زاده افزود: این نشست، یک نشست هماهنگی و برنامه ریزی با حضور رایزنان اقتصادی، مدیران تخصصی در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی کشور برای همفکری و بیان نقطه نظرات درباره برگزاری این رویداد است.

وی اظهار کرد: این رویداد اولین تجربه قبل از امضای تجارت آزاد ایران و اوراسیاست و به نوعی به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های کشورهای عضو این اتحادیه است. معاون سازمان توسعه تجارت گفت: این نمایشگاه همانند نمایشگاه اکسپو یکطرفه نیست که فقط کالاهای ایرانی در آن به نمایش گذاشته شوند بلکه از همه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شرکت‌هایی برای حضور پذیرش شده اند.

سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت هم در حاشیه برگزاری این نشست گفت که: در ۶ ماهه نخست امسال میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

اکبرپور افزود: در سال ۱۴۰۱ هم صادرات ایران به این کشورها ۲۸ درصد افزایش یافته بود و اکنون جمهوری اسلامی ایران با این اتحادیه توافقنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و بر اثر این موافقت نامه، تعرفه‌های و عوارض گمرکی دو کشور برای ۴۰۰ قلم کالا به تدریج کاهش پیدا کرده. برنامه این است که این موافقت نامه در ماه‌های آتی به تجارت آزاد تبدیل شود که تعرفه حدود ۸۰ درصد کالاها صفر می‌شود.

وی افزود: با مذاکراتی که انجام شده، قرار است تا پایان سال میلادی جاری این موافقت نامه امضا شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha