۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
نفت پارس ۲۹.۳ درصد رشد درآمد داشت
فروش بیشتر در کارنامه ۶ ماهه نماد شنفت

نفت پارس ۲۹.۳ درصد رشد درآمد داشت

جمع مبلغ فروش شنفت در دوره ۶ ماهه ۴.۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹.۳ درصد رشد درآمد داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت نفت پارس با نماد شنفت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲معادل ۸۹۷ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.
شنفت با سرمایه ثبت شده ۲۰۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۵۷۹۶ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.
شرکت نفت پارس در شهریور ماه به درآمد فروش ۸۶۳.۸ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به ماه قبل ۱۵.۸ درصد افت و نسبت به میانگین ماه های گذشته رشد ۱ درصد را نشان می‌دهد.
از نظر فروش مقداری شرکت نسبت به ماه قبل افت ۳۵ درصدی و نسبت به میانگین ماه‌های قبل افت ۱۵.۷ درصدی را ثبت کرده‌است.
جمع مبلغ فروش شنفت در دوره ۶ ماهه ۴.۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹.۳ درصد رشد درآمد داشته که ناشی شده از افزایش نرخ‌های فروش ۱۳.۵ درصدی و افزایش مقدار فروش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

در حال حاضر شرکت نفت پارس به دنبال کاهش هزینه تمام شده است، بر همین مبنا برای اولین بار اقدام به استفاده از خطوط ریلی در مجاورت پالایشگاه خود برای حمل و نقل پایدار محصولات صادراتی و مواد اولیه کرده است.

چشم انداز پروژه حمل و نقلی شرکت این است که در آینده حجم قابل توجهی از خوراک مصرفی پالایشگاه و محصولات صادراتی این شرکت از طریق ایستگاه ریلی اختصاصی شرکت نفت پارس انتقال و از مزایای چشمگیر این طرح حداکثر بهره مند شود.

طرح توسعه نفت پارس برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دست اجراست که بخش مهندسی آن به پایان رسیده و هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیازاست که بخشی از آن انجام شده و بخشی هم به دلیل تحریم ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد که فرایند واردات و... نهایی شود، به همین دلیل فاز سه در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha