۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در تابستان ۱۴۰۲
رئیس مرکز آمار ایران خبر داد

ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در تابستان ۱۴۰۲

ابوحمزه، رئیس مرکز آمار ایران از ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش بازار، داریوش ابوحمزه، رئیس مرکز آمار گفت: در تابستان میزان بیکاری به ۷ و نهم دهم درصد رسیده که یک دهم درصد نسبت به تابستان سال گذشته کاهش داشته است.

ابوحمزه افزود: رشد اقتصادی کشور نیز به بیش از ۷ درصد رسیده است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: نقش آمار در برنامه ریزی کشور انکارناپذیر است و اگر بدون داشتن آمار دقیق؛ به روز و قابل اتکا اقدام به تصمیم گیری کنید در تاریکی قدم برمی دارید.

وی افزود: مرکز آمار ایران در تلاش است تا آمارهایی را که مورد نیاز سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور است، با حداکثر دقت و فواصل زمانی کوتاه مدت و حسب نیاز بسته به شاخصش و با کیفیت بالا تهیه کند و خدمت سیاست‌گذاران ارایه دهد تا محافل تصمیم گیری در کشور با اتکا به آمارهای دقیقی که مرکز آمار تولید می کند تصمیم گیری کنند.

ابوحمزه گفت: آمارهایی که مرکز آمار تهیه می کند ذاتا می توانند برخط باشند و بعضا نمی توانند برخط باشند. در همه جاهای دنیا برخی آمارهایی که داده می شود، چون مبتنی بر نمونه گیری ماهانه، فصلی یا سالانه است اساسا قابلیت برخط بودن ندارد.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه بر اساس نمونه گیری‌هایی که در سطح کل کشور در مناطق شهری و روستایی انجام می شود، آمارها استخراج می‌شود و به صورت ماهانه و منظم ابتدای هر ماه به اطلاع مردم و سیاست‌گذاران می‌رسد، گفت: مرکز آمار کشور در تلاش است با همکاری سایر دستگاه‌ها تولید آمار و داده‌ها را به سمت داده‌های مبتنی بر اطلاعات ثبتی پیش ببرد.

وی تاکید کرد: تولید آمارها مبتنی بر استانداردهای بین المللی انجام می شود و این استانداردها به صورت مداوم به روز رسانی می شوند و روش‌های علمی و تکنیک‌های آماری در کل کشور داریم تا بتوانیم شاخص‌هایی که برآورد می‌کنیم، واقع نمایی حداکثری داشته باشد.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha