۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
۳۵۳ میلیون لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاه‌های برق شمالشرق ذخیره شد
معاون خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق:

۳۵۳ میلیون لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاه‌های برق شمالشرق ذخیره شد

شاهرود- ابراهیمی، معاون خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق گفت: برای پیش بینی سرمای زمستان سال جاری ۳۵۳ میلیون لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاه‌های برق شمالشرق ذخیره شد.

حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تدبیر منطقه شمال‌شرق برای روزهای سرد زمستان، تاکید کرد: پیش بینی سرمای زمستان و لزوم تامین سوخت نیروگاه‌های مولد برق در این ایام، باعث شد تا با تدبیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران سوخت مایع برای جایگزینی با گاز طبیعی در مخازن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حوزه فعالیت منطقه شمال‌شرق ذخیره سازی گردد.

وی افزود: تدبیری اندیشیده ‌شد تا سوخت مورد نیاز آن‌ها با مشکل مواجه نشده و در عین حال مشکلی برای تامین برق مردم نیز بوجود نیاید.

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق بیان کرد: در شش ماهه اول امسال تمام تلاش همکاران ما در منطقه شمال‌شرق بر این بوده تا ذخیره سازی سوخت مایع وجایگزنی آن در زمستان با گاز طبیعی انجام شود که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی محقق شده است.

ابراهیمی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۳۵۳میلیون و ۵۵۱هزار لیتر فرآورده نفت گاز (گازوئیل) در مخازن این سه نیروگاه‌ مولد برق ذخیره سازی شده که سهم نیروگاه خیام نیشابور بیش از ۱۹۲میلیون و ۸۷۹هزار لیتر، نیروگاه شهید باکری سمنان بیش از ۵۸۱میلیون و ۶۹هزار لیتر و نیروگاه شهید بسطامی شاهرود بیش از ۷۹میلیون و ۳۰۲هزار لیتر است.

وی افزود: زمستان امسال اگر با بحران افت فشار گاز و یا قطع کامل آن در این نیروگاهها باشیم، مدیران نیروگاه‌ها می‌توانند مثل گذشته برای ادامه فعالیت و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به هموطنان، از سوخت مایع ذخیره سازی شده استفاده کرده و دغدغه سوخت مورد نیاز این نیروگاه‌ها را نداشته باشند.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha