۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
جنگ با حماس به اقتصاد اسرائیل ضربه می‌زند
فایننشال تایمز:

جنگ با حماس به اقتصاد اسرائیل ضربه می‌زند

روزنامه فایننشال تایمز با افزایش نگرانی‌ها از جنگ طولانی علیه مقاومت در غزه، از انتظارات بدبینانه در مورد اقتصاد رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش بازار، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که اقتصاددانان انتظار انقباض شدید در اقتصاد اشغالگر اسرائیل و همچنین کسری بودجه بزرگ دولت را دارند و نگرانی‌ها از جنگ طولانی مدت با مقاومت در غزه افزایش می‌یابد.

این روزنامه افزود: در حالی که اسرائیل از پیامدهای حمله ۷ اکتبر رنج می‌برد، تجارت شرکت‌ها سقوط کرده و خیابان‌ها نیمه خالی شده است، زیرا جنگ به اقتصاد اسرائیل ضربه زده است.

این روزنامه توضیح داد: شوک اولیه حمله حماس باعث شد بارها و رستوران‌های اسرائیل تعطیل شوند و صدها پرواز لغو شدند.

همچنین، به گفته فایننشال تایمز، «جمع آوری نیروهای ذخیره ارتش نیز بر اقتصاد تاثیر دارد، زیرا جمع آوری (۳۶۰۰۰۰ سرباز) منجر به تخلیه شرکت‌ها از کارمندان آن‌ها شد.

پرتاب موشک از غزه و افزایش تنش‌ها با حزب الله لبنان، منجر به تخلیه مناطق وسیعی در مرزهای شمالی و جنوبی شد.

تأثیرات جنگ و تنش‌های منطقه‌ای به بازارهای اشغالی اسرائیل نیز کشیده شد، به طوری که شاخص سهام پیشرو TA-۳۵ با کاهش ۹ درصدی و کاهش قیمت شیکل به ۴ شِکل در برابر دلار رسید.


جی بث اور، اقتصاددان ارشد در شرکت سرمایه گذاری پساگوت، با اشاره به این که "تولید اقتصادی ممکن است بین سه ماهه سوم و چهارم سال تا ۲ یا ۳ درصد کاهش یابد. " گفت: این پیامدها می‌تواند بدتر از جنگ یک ماهه بین اسرائیل و حزب الله در سال ۲۰۰۶ باشد.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha