۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
رفع تعهدات ارزی مانعی پیش روی صادرات محصولات کشاورزی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح کرد

رفع تعهدات ارزی مانعی پیش روی صادرات محصولات کشاورزی

گرگان- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، قانون رفع تعهدات ارزی را مانعی پیش روی صادرات محصولات کشاورزی دانست و خواستار اصلاح این قانون شد.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر این که یکی از مزیت های اقتصادی ایران برای کشورهای منطقه تولیدات کشاورزی با کیفیت است، اظهار کرد: با وجود تولیدات با کیفیت که قابلیت رقابت در بازارهای خارجی را دارد برخی تصمیمات داخل کشور مانع از رقابت عادلانه محصولات در بازارهای خارجی و صادرات تولیدات کشاورزی کشور شده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران چالش های بسیاری را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده و مسئولان هم برای کاهش خسارت های این تحریم تصمیماتی اتخاذ کرده اند اما گاهی همه ابعاد این تصمیمات بررسی نشده است.

وی با بیان این که قانون رفع تعهدات ارزی برای جبران تحریم لحاظ شده اما عملا باعث تحریم داخلی شده است، گفت: اصلاح این قانون برای ورود بخش خصوصی به بازارهای خارجی ضروری است.

هاشمی با بیان این که در شرایط تحریم فعالان اقتصادی با چالش های بسیاری در تجارت خارجی مواجه هستند گفت: با وجود مشکلات بخش خصوصی راه خود را در خارج از کشور پیدا می کند اما تصمیمات داخلی و برخی قوانین گره بر پای تولید و صادرات زده است و ضرورت دارد مسئولان در تعامل با تولیدکنندگان و صادرکنندگان این موانع را بازبینی و برای بهبود آن ها تصمیمات جدید اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان یادآور شد: رقابت در بازارهای خارجی با وجود تلاش همسایگان بسیار دشوار شده اما همچنان بسیاری از کشورها خواهان محصولات ایرانی هستند و در صورتی که ضمن حمایت از تولید، گره های صادرات باز شود ضمن رونق تولیدات ملی شاهد ارز آوری و بهبود اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha