۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
نشست هیات‌ عالی فنی تخصصی مدیریت اچ‌اس‌ئی صنعت نفت برگزار شد
با حضور مدیران ارشد صنعت نفت؛

نشست هیات‌ عالی فنی تخصصی مدیریت اچ‌اس‌ئی صنعت نفت برگزار شد

نشست هیات‌ عالی فنی - تخصصی گروه شغلی اچ‌اس‌ئی صنعت نفت با حضور مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و مدیران ارشد چهار شرکت اصلی برگزار شد.

به گزارش بازار، نشست هیئت‌ عالی فنی تخصصی مدیریت اچ‌اس‌ئی صنعت نفت روز یکشنبه (۳۰ مهرماه) با حضور محسن حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، مظاهر انصاری، مشاور وزیر و مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت، عباس رزمی، مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سید جلال نورموسوی، مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز، ابراهیم محمدی‌پور، مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، داوود عمادی، مدیر اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد.

محسن حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در این نشست با اشاره به تنوع حرفه‌ها در گروه شغلی اچ‌اس‌ئی تأکید کرد: خبرگان فنی - تخصصی در حوزه‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به‌صورت جامع انتخاب شوند تا ظرفیت کارشناسی مرکز توسعه مدیریت برای تحقق اهداف منطبق بر نظام جامع پاسخگوی نیازهای پیش‌رو باشد.

وی با تأکید بر جایگاه راهبردی اچ‌اس‌ئی در سطوح مختلف صنعت نفت کشور گفت: تقویت تنوع‌های این مدیریت شغلی می‌تواند در آینده نه چندان دور صنعت نفت کشور را نسبت به بسیاری از حوادث و پیامدهای فنی بیمه کند و صنعت را در مسیر بهره‌وری بهتر و کاهش هزینه‌های بیشتر سوق دهد.

در پایان نشست ۱۵ نفر از خبرگان فنی تخصصی با رعایت اصول و شاخص‌های مندرج در دستورعمل باشگاه خبرگان صنعت نفت تأیید و به مرکز توسعه مدیریت معرفی شدند.

این نشست‌ها بر اساس ابلاغیه وزیر نفت و مصوبه شورای سیاست‌گذاری توسعه مدیریت صنعت نفت در ارتباط با تعیین خبرگان فنی - تخصصی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است هیئت عالی فنی - تخصصی هیئتی است که در هر گروه شغلی، وظیفه تعیین حرفه‌های هدف آن گروه شغلی، سطوح مدیریتی هر حرفه، همچنین تصویب دستورعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها و تأیید صلاحیت خبرگان فنی - تخصصی آن گروه شغلی را به‌عهده دارند. این هیئت متشکل از بالاترین مقام فنی تخصصی گروه شغلی به‌عنوان رئیس هیئت و دو نفر خبره از درون صنعت نفت به پیشنهاد ایشان (که یک نفر از بازنشستگان صنعت نفت است) و نماینده مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به‌عنوان دبیر هیئت، یک نفر خبره خارج از صنعت نفت با پیشنهاد مرکز است.

خبرگان فنی - تخصصی، جمعی از متخصصان داخلی، بازنشسته و خارج از صنعت نفت در هر گروه شغلی هستند که به پیشنهاد مرکز توسعه مدیریت و تأیید هیئت‌های عالی فنی - تخصصی همکاری آنها با مرکز شامل مشارکت در تهیه دستورعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها، انجام ارزیابی‌های فنی و اجرای برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای همکاری دارند.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha