۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
انتقال ۴ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در منطقه شمال‌شرق 
در شش ماهه اول امسال رقم خورد؛

انتقال ۴ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در منطقه شمال‌شرق 

شاهرود- معاون خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق گفت: در شش ماهه اول امسال به وسیله خطوط لوله انتقال این منطقه، حدود چهار میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی با موفقیت منتقل شد.

به گزارش بازار، حسین ابراهیمی با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال به وسیله خطوط لوله انتقال این منطقه، حدود چهار میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی با موفقیت منتقل شد، تاکید کرد: از این مقدار بیش از دو میلیارد و ۶۵۴میلیون لیتر نفت گاز(گازوئیل) و حدود یک میلیارد و ۱۳۸میلیون لیتر بنزین بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۹میلیون و ۵۳۰هزار لیتر نفت سفید و تقریبا ۱۷میلیون لیتر نفت جت هم در همین بازه زمانی توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق انتقال یافته است ادامه داد: سهم سه استان‌ خراسان شمالی، رضوی و جنوبی از کل فرآورده نفتی منتقل شده در این مدت، بیش از دو میلیارد و ۸۳۷ میلیون لیتر، استان سمنان حدود ۶۳۱میلیون لیتر و استان گلستان بیش از ۵۲۰ میلیون لیتر است.

معاون عملیات منطقه شمال‌شرق اضافه کرد: از ۶۳۱میلیون لیتر فرآورده انتقال یافته به استان سمنان سهم گازوئیل حدود ۴۵۰میلیون لیتر، بنزین حدود ۱۷۷ میلیون لیتر و نفت سفید تقریبا ۴میلیون لیتر است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: فرآورده‌های نفتی به وسیله خط ۱۰ اینچ شاهرود- علی‌آباد به استان گلستان منتقل می‌شود که در شش ماهه اول امسال سهم نفت گاز انتقال یافته از این خط لوله بیش از ۳۱۸ میلیون لیتر و بنزین بیش از ۲۰۲ میلیون لیتر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت انتقال ایمن و پایدار فرآورده‌های نفتی به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی با توجه به میزبانی از زوار امام هشتم(ع) ادامه داد: منطقه شمال‌شرق با وجود دو مرکز انتقال نفت در سبزوار و امام تقی و سه تاسیسات نفتی در نیشابور، تربت حیدریه و مشهد مقدس توانسته است بیش از یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون لیتر نفت گاز، ۷۵۷میلیون و ۶۵۵ هزار لیتر بنزین و ۱۷۵میلیون لیتر نفت سفید و ۱۷میلیون لیتر نفت جت به این استان‌ها منتقل نموده تا هموطنان ساکن این استان‌ها و زوار علی ابن موسی الرضا(ع) دغدغه تامین سوخت نداشته باشند.

گفتنی است شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق با حدود یک هزار کیلومتر خط لوله وظیفه سوخت رسانی به پنج استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، گلستان و سمنان و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نیشابور، شاهرود و سمنان را عهده‌دار است.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha