۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
اشتغالزایی برای ۱۶۰۰ نفر ایلامی در حوزه گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

اشتغالزایی برای ۱۶۰۰ نفر ایلامی در حوزه گردشگری

ایلام- شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۰۰ نفر ایلامی در حوزه گردشگری طی چند سال اخیر خبر داد.

فرزاد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی چند سال گذشته با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تاکنون برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در استان ایلام فرصت شغلی در حوزه گردشگی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی توانسته چرخه خود اشتغالی و رونق بوم گردی را در استان تکمیل کند.

شریفی ادامه داد: امسال نیز با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان ۱۹ طرح گردشگری در استان با اشتغالزایی ۴۵ نفر به صورت مستقیم راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم مربوط به شهرستان دره شهر بوده است، افزود: از تعداد ۱۹ طرحی که به میراث فرهنگی استان ایلام معرفی شده هشت طرح آن مربوط به شهرستان دره شهر بود که تسهیلات لازم به آنها پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: شهرستان دره شهر با داشتن بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی و محوطه باستانی از مناطق هدف گردشگری کشور است که سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدید داخلی و خارجی از این آثار صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha