۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۶۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۶۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند

ماهشهر،برزگر- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را ایجاد کند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نشست مشترک رئیس امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور و هیأت همراه، مهرداد نیکو مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان و پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد و آخرین وضعیت طرح توسعه پیشرفت وامید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست احداث طرح توسعه پیشرفت وامید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شرف تصویب قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست با بیان ظرفیت‌های منطقه ویژه و میزان تأثیر در اقتصاد کشور، توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده و همچنین مزیت‌های متمایز از سایر مناطق کشور را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

برزگر افزود: طرح توسعه پیشرفت وامید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از سه هزار و سیصد هکتار در نظر گرفته شده است که‌امیدواریم با تملک این اراضی گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و ایجاد اشتغال برداریم. همچنین در بودجه سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست طرح توسعه به تصویب هیأت مدیره و مجمع این سازمان رسیده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه پیشرفت وامید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندرماهشهر و همچنین صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ایجاد کند.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به احداث ۲ کارخانه نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: با استفاده از تجربه مدیریت منطقه ویژه فعلی، در طرح توسعه به دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری و اشتغال بیشتر هستیم و در این مسیر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد.

گفت و گو با کارشناسان و مدیران بهره‌برداری و تولید واحدهای پتروشیمی شهید تندگویان و مارون از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha