۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
چشم‌انداز اقتصاد چین بهتر از سایر رقبا است

چشم‌انداز اقتصاد چین بهتر از سایر رقبا است

به گفته یک محقق اقتصادی، چشم انداز اقتصادی چین بسیار مثبت‌تر از سایر اقتصادهای پیشرو در سراسر جهان است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم سالانه ۴.۹ درصد افزایش یافت و در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۵.۲ درصد رشد کرد. سلجوک کولاک اوغلو؛ مدیر مرکز مطالعات آسیا-اقیانوسیه در ترکیه، در مصاحبه اخیر با شینهوا گفت که همه گیری کرونا بر بسیاری از اقتصادهای پیشرو تأثیر منفی گذاشته، اما برخلاف بسیاری از اقتصادهای دیگر، چین از بلای تورم بالا گریخته است. وی گفت که دولت چین از ابتدا توانسته تورم را کنترل کند و از تلاش‌های چین در راستای رشد اقتصادی ستایش کرد.

وی افزود: داده‌های اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد چین باثبات است و نرخ رشد اقتصادی چین بالاتر از میانگین جهانی است که نتیجه مثبت دیگری برای اقتصاد چین است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بهبود اقتصاد چین ادامه یافته و تولید و عرضه افزایش پیدا می‌کند. او گفت که تقاضای بازار گسترش یافته و کیفیت توسعه کشور بهبود یافته است؛ بنابراین چشم انداز اقتصادی چین بسیار مثبت‌تر از سایر اقتصادهای پیشرو در سراسر جهان است.

توسعه سبز و با کیفیت بالا برای اقتصاد چین حیاتی خواهد بود و نگرانی از تغییرات اقلیمی و مسائل زیست محیطی در حال افزایش است. وی افزود: بنابراین تبدیل از بخش‌های سنتی به توسعه سبز و اقتصاد سبز کلید همه کشورها خواهد بود. چین نیز در این زمینه برنامه‌ای استراتژیک دارد.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha