۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان‌ها تسهیل می‌شود
عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن:

حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان‌ها تسهیل می‌شود

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن با ایجاد ارزش افزوده در اراضی، شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان‌ها را تسیل می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، درباره کارگاه آموزشی سرمایه‌گذاری و مشارکت که در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن برگزار شد، توضیح داد: در این کارگاه به شرح وظایف دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن پرداخته شد که سال گذشته با هدف ایجاد ارزش در اراضی حریم و داخل محدوده سازمان ایجاد شده بود.

بلوردی در خصوص هدف و مسئولیت اصلی دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری نوین گفت: هدف این است که پهنه‌بندی کاربری‌ها برای اراضی ملی داخل حریم که متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شود و ارزش افزوده برای کاربری‌های مجاز در حریم فراهم کند.

وی ادامه داد: این کار مزیت‌هایی از جمله شناسایی اراضی واقع در حریم با ظرفیت و قابلیت بارگذاری مسکونی را به دنبال دارد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: همچنین با تعیین کاربری‌های مجاز در حریم و حرائم خطوط نیرو مثل خطوط برق، آب و گاز و یا جاده‌های مواصلاتی، راه‌آهن و خطوط انرژی و همچنین پهنه‌های مربوط به محیط زیست و میراث فرهنگی، نقشه‌های آن‌ها تدقیق می‌شود و به این ترتیب اگر اداره کلی بخواهد زمینی را به سرمایه‌گذاران واگذار کند، پس از انجام مطالعات دیگر نیاز به استعلام از دستگاه‌ها نیست.

بلوردی ادامه داد: با تدقیق این نقشه‌ها فرصت سرمایه‌گذاری در استان‌ها فراهم می‌شود و زمان رسیدن به انجام یک طرح کوتاه می‌شود، همچنین هزینه‌های سرمایه‌گذاری هم به دلیل آب و برق و گاز مشترک در آن پهنه‌ها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص ایجاد ارزش افزوده در اراضی داخل محدوده که کاربری مسکونی دارند، گفت: بر اساس ظرفیت قانون بودجه در تبصره ۱۱ مبنی بر واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران، ساخت و ساز توسط سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و بخشی از این واحدها برای دهک‌های اول و دوم استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha