۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
صادرات گاز طبیعی قطر به ایتالیا با قرارداد ۲۷ ساله| قطر بزرگترین صادرکننده گاز جهان شد

صادرات گاز طبیعی قطر به ایتالیا با قرارداد ۲۷ ساله| قطر بزرگترین صادرکننده گاز جهان شد

شرکت دولتی قطر انرژی با امضای قراردادی ۲۷ ساله با شرکت بزرگ نفتی «اِنی» ایتالیا، با صادرات گاز LNG به این کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت دولتی قطر انرژی با امضای قراردادی ۲۷ ساله با شرکت بزرگ نفتی «اِنی» ایتالیا، با صادرات گاز LNG به این کشور موافقت کرد.

بر اساس این قرارداد، قطر انرژی متعهد شد سالانه یک میلیون تن گاز مایع برداشت شده از فیلد شمالی این کشور را به انی تحویل دهد. همچنین محوله های گاز صادراتی قطر قرار است به منظور ذخیره به FSRU و واحد فشرده سازی توسکانی در بندر پیومبینو ایتالیا ارسال شود.

به گفته مقام های قطر انرژی، قرارداد مذکور از سال ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد. لازم به ذکر است، شرکت انی ایتالیا مالک ۳.۲ درصد از سهام شرکت قطر انرژی بوده و همچنین در فیلد شمالی این کشور مشغول به اکتشاف و استخراج گاز طبیعی است.

لازم به ذکر است، شرکت قطر انرژی طی دو هفته گذشته، قراردادهای مشابهی با دو شرکت بزرگ نفتی دیگر یعنی توتال و شل به امضا رسانده است که با توجه به حجم قراردادهای مذکور، این کشور به بزرگترین صادر کننده گاز در جهان تبدیل شده است.

شرکت قطر انرژی همچنین قراردادی ۲۷ ساله با شرکت ملی نفت چین در ماه ژوئن به امضا رسانده که بر اساس آن، قرار است سالانه ۴ میلیون تن گاز مایع به طرف چینی تحویل دهد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha