۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
موانع اداری در اردبیل بیشترین نارضایتی سرمایه گذاران را به همراه داشته است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

موانع اداری در اردبیل بیشترین نارضایتی سرمایه گذاران را به همراه داشته است

اردبیل- نژادمحمد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: موانع اداری در صدر عوامل نارضایتی سرمایه گذاران استان به شمار می رود و در این زمینه باید سعی بر حذف بروکراسی اداری داشته باشیم.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو بازار، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی ها بیشترین نارضایتی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از موانع اداری بوده که ما با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری سعی می کنیم بخش عمده ای از این موانع را رفع و قوانین مخل کسب و کار را نیز به حداقل برسانیم.

وی به راه اندازی سامانه اطلس سرمایه گذاری و شناسایی قوانین مخل کسب و کار به همراه ارائه مشاوره به سرمایه گذاران در ابعاد مختلف خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه در استان اردبیل گام های مؤثری برداشته شده و سعی بر فعال کردن سامانه تجمیعی در این حوزه است تا قوانین و مقررات دولتی مانع از صدور مجوزها در کوتاهترین زمان نشود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: ما در سریعترین زمان و در قالب نظام الکترونیکی به تمام سرمایه گذاران و پروژه های آنها پاسخ استعلامات و سایر موارد را اعلام می کنیم و در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری تلاش ما بر کوتاه کردن فرآیند صدور مجوزها است.

نژادمحمد افزود: طی دو سال دولت سیزدهم ۶۲ مورد قانون مخل کسب و کار به صورت ملی و استانی شناسایی شده که ۴۰ مورد از آنها به هیأت مقررات زدایی ارسال و ۹ مورد نیز در سطح استان در فرآیند اصلاح قرار گرفته تا شرایط بهتری را در حوزه سرمایه گذاری شاهد باشیم.

وی به نتایج اخیر پایش مستمر بهبود محیط کسب و کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۶۰ مؤلفه در این ارزیابی مورد توجه قرار گرفته که ۲۸ مؤلفه به صورت نظرسنجی و ۴۲ مؤلفه نیز به صورت آمار کمی و عددی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان تلاش بر ارتقای فضای مطلوب جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان است که قطعا با شفافیت بیشتر هم اطلاع رسانی و هم فرآیند کار را اعلام می کنیم.

وی اضافه کرد: بیشترین رضایتمندی در برخورداری از خدمات تلفن همراه و حوزه زیرساخت آب بوده و بیشترین نارضایتی ها را نیز از طولانی بودن پرداخت تسهیلات بانک ها شاهد و ناظر هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری دستگاه های مختلف موانع و مشکلات را به کمترین آمار رسانده و در کنار آن رضایتمندی سرمایه گذاران اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۲۵۱٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha