۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
کلاهبرداری با خرج کردن چک مردم

کلاهبرداری با خرج کردن چک مردم

فردی که با سوء استفاده از بی‌اطلاعی شهروندان به بهانه دریافت وام اقدام به افتتاح حساب جاری و دسته چک برای آنها می کرد و سپس با استفاده از چک بلا محل دست به کلاهبرداری می زد دستگیر شد.

به گزارش بازار، سرهنگ محمد نادربیگی جانشین فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق کشیدن چک بلامحل به پلیس آگاهی استان، تیمی ویژه ای از اداره مبارزه با جعل کلاهبرداری برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: برابر بررسی‌های اولیه مشخص شد که فرد کلاهبردار با دادن وعده دریافت وام‌های کم درصد و سوء استفاده از ناآگاهی شهروند اقدام به افتتاح حساب جاری برای وی کرده و پس از دریافت دسته چک او با کشیدن چک بلامحل اقدام به خرید لوازم خانگی کرده و آنها را در بازار آزاد به صورت نقد به فروش رسانده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه متهم در شهرستان فردیس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد.

نادربیگی افزود: در تحقیقات تکمیلی متهم به ارتکاب ۲۴ فقره کلاهبرداری با شیوه یاد شده اعتراف کرده که با تلاش‌های صورت گرفته همه مالباختگان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری این شخص حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده، متهم برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کد خبر: ۲۵۰٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha