۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
نمادهای پرظرفیت گروه دارویی برای رشد پاییزی
بازار گزارش می دهد؛

نمادهای پرظرفیت گروه دارویی برای رشد پاییزی

گروه دارویی به واسطه کسب مجوز افزایش نرخ و همچنین فروش بیشتر در شش ماهه دوم سال از گروه های پر ظرفیت محسوب می شود و در این گزارش به نمادهای دارویی که عملکرد خوبی داشته اند پرداخته شده است.

بازار؛ گروه بورس: در حال حاضر شاخص کل بورس به کف حمایتی رسیده است و از این به بعد نمادها و گروه های ارزنده رشد خواهند کرد و نمادهایی که هنوز در شش ماهه گذشته اصلاح زیادی نکردن اند یا قبلا رشد خیلی زیادی تجربه کرده اند در ‌دوره رشد بعد ظرفیت رشد کمتری خواهند داشت. گروه دارویی به واسطه کسب مجوز افزایش نرخ و همچنین فروش بیشتر در شش ماهه دوم سال از گروه های پر ظرفیتی محسوب می شود و در این گزارش به نمادهایی که عملکرد خوبی داشته اند پرداخته شده است.
چهار ریسک اساسی کمبود نقدینگی به دلیل عدم‌ وصول مطالبات بخش دولتی، «ریسک نرخ بهره» وام‌ های پوشش‌ دهنده «کمبود نقدینگی»، «ریسک تحریم اقتصادی» و «رشد نرخ ارز» برای تامین تجهیزات صنعتی و ماده‌اولیه همواره متوجه صنعت دارو است. به عبارت دیگر بخش مهمی از مواد اولیه شرکت‌های دارویی از طریق واردات تامین می‌شود، رشد نرخ ارز، تامین ماده‌ اولیه شرکت‌های دارویی را با هزینه بالایی مواجه می‌ سازد. همچنین از آنجا که دارویی‌ ها برای ارتقای تکنولوژی به واردات دستگاه‌ های جدید نیاز دارند، تحریم‌ های اقتصادی می‌ تواند سد بزرگی برای پیشرفت تکنولوژی خطوط تولید دارو محسوب شود. با این حال شرکت های دارویی عملکرد خوبی را ثبت کرده اند و پیش بینی می شود با وجود موج بیماری فراگیر انفلوآنزا ویا کرونای جدید تقاضا نیز در نیمه دوم افزایش یابد.

رشد ۱۴۰ درصدی عملکرد دبالک
شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ معادل ۶۸.۳ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۸۳ درصد افزایش داشته است.

دبالک طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر مبلغ ۳۹۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد رشد داشته است

«دبالک» با سرمایه ثبت شده ۷۷ میلیارد تومان طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۴۶۶.۵ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۶ درصد رشد داشته است.
با توجه به اینکه شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد معادل ۵۸.۲ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده بود که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۳۴ درصد افزایش داشته و نشان می دهد رشد سودآوری این شرکت به صورت یکپارچه و در یک روندی ثابت ادامه پیدا کرده است.
«دبالک» طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر مبلغ ۳۹۸ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۴ درصدی سود دالبر
همچنین شرکت البرز دارو با نماد دالبر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ معادل ۳۱۱ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.
دالبر با سرمایه ثبت شده ۶۵۸ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱۶۲۳ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

درآمد دیران در شش ماهه نخست سال صعودی بود
شرکت ایران دارو با نماد دیران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ معادل ۴۳ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.
دیران با سرمایه ثبت شده ۸۸ میلیارد تومان طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۳۷۹ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۷۶ درصدی ارزش دارایی های وپخش
بررسی خالص ارزش دارایی‌های هر سهم هلدینگ داروپخش - وپخش در مهر امسال نشان داد که ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت ۱۸۴۱۵ میلیارد تومان و ارزش افزوده بورسی شرکت مبلغ ۱۷۶۲۰ میلیارد تومان است.
مهمترین شرکتهای بورسی داروپخش عبارتند از؛ کارخانجات دارو پخش، داروسازی اکسیر، توزیع داروپخش و داروسازی ابوریحان. همچنین ارزش برآوردی پرتفوی غیر بورسی شرکت ۱۷۵۱ میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت مبلغ ۱۷۰۶ میلیارد تومان بوده است.
بدین ترتیب «ان ای وی» هر سهم وپخش ۲۴۶۶ تومان و نسبت سود به ان ای وی روز شرکت ۷۶ درصد است.

افزایش فروش داروپخش با وجود کاهش تولید
همچنین کارخانجات‌ داروپخش با نماد پخش در شهریور ماه فروش بیش از ۴۳۷ میلیارد تومانی را ثبت کرده است. این مبلغ ۶ درصد بیشتر از مرداد بوده و در مقایسه با میانگین ماه های گذشته ۱۸ رشد را نشان می‌دهد.
در این ماه میزان تولید دارو ۱۷ درصد کاهش و میزان فروش آن ۱۰ درصد افزایش داشته است. دارو در این ماه ۲۳۳۱۹۴ هزار عدد قرص را به فروش رساند که رشد ۳.۹ درصدی نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل ۵.۵۵ درصد رشد داشته است.
مجموع فروش شش ماهۀ شرکت بالغ بر ۲۲۷۸ میلیارد تومان بوده که که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افت داشته است.

شرکت‌های دارویی در بخش درآمد، با ثبت افزایش ۷۱ درصدی طی ۶ ماه امسال و رشد ۴۸ درصدی در شهریور، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته‌ اند

براساس این گزارش می توان نمادهای که در شش ماهه و ۹ ماهه سال مالی سودهای خوبی ساخته اند. شرکت‌های دارویی در بخش درآمد، با ثبت افزایش ۷۱ درصدی طی ۶ ماه امسال و رشد ۴۸ درصدی در شهریور، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته‌ اند. متوسط سه‌ متغیر سودآوری فصل بهار این صنعت ۲۳ درصد به ثبت رسیده که نسبت به میانگین ۱۳ فصل اخیر با ۳ واحد درصد کاهش همراه بوده است.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha