۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
۶۵ درصد از واحدهای صنعتی کردستان فعال هستند| بازگشت ۲۶ واحد راکد به چرخه تولید
رییس سازمان صمت کردستان:

۶۵ درصد از واحدهای صنعتی کردستان فعال هستند| بازگشت ۲۶ واحد راکد به چرخه تولید

سنندج- خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از فعال بودن ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان خبر داد.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع کل واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان ۶۵ درصد از آن فعال بوده و به صورت ۱۰۰ درصد در حال تولید هستند.

وی ادامه داد: بر اساس پایش واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان از مجموع هزار و ۲۷ واحد صنعتی ۶۵ درصد فعال و ۱۳۱ واحد غیر فعال است و بقیه واحدهای تولیدی و صنعتی هم نیمه فعال و قابلیت احیا دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در راستای نهضت فعال سازی واحدهای راکد استان خوشبختانه سال گذشته با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی ۲۶ واحد راکد استان احیا و وارد چرخه تولید شده اند.

وی با بیان اینکه امسال در شعار سال عنوان رشد تولید اضافه شده است، بیان کرد: همین مسئله نشان از اهمیت تولید دارد و برنامه ‌ریزی علمی و متناسب با شرایط موجود و احیای واحدهای راکد ضروری است.

خلیقی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اعتبارات تعیین شده در حوزه صنعت ۱۴ واحد صنعتی و همچنین ۴ واحد معدنی برای حمایت، بررسی و نظارت معرفی شده تا در کمترین زمان احیا و به چرخه فعالیت در استان برگردد.

وی گفت: در حال حاضر با همکاری استانداری خوشبختانه اقدامات خاصی در خصوص جذب اعتبارات لازم از صندوق کارآفرینی و امید برای فعال سازی واحدهای راکد صورت گرفته است و انتظار می رود که این روند با جدیت هر چه تمامتر دنبال و پیگیری شود.

رییس سازمان صمت کردستان ضمن تاکید بر مشارکت و همراهی تمامی ادارات و سازمان های دولتی در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان، بیان کرد: مشارکت جمعی در این راستا یکی از نیازهای ضروری است و تمام تلاش حفظ اشتغال موجود و برنامه ریزی برای افزایش آن در حوزه تولید و صنعت است.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha