۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
مخالفت مجلس با بکارگیری بازنشستگان در سمت ریاست کمیته المپیک و فدراسیون‌های ورزشی
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

مخالفت مجلس با بکارگیری بازنشستگان در سمت ریاست کمیته المپیک و فدراسیون‌های ورزشی

نمایندگان مردم در مجلس با بکارگیری بازنشستگان در ریاست فدراسیون‌ها ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک به عنوان شغل مخالفت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با حذف بندالحاقی(۱) ماده ۷۸ این لایحه با ۱۰۵ رأی موافق، ۶۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدحسن آصفری در پیشنهاد حذف بند الحاقی (۱) ماده ۷۸ این لایحه عنوان کرد: واگذاری ریاست فدراسیون‌ها به بازنشستگان به عنوان شغل محسوب نمی‌شود، علاوه بر اینکه اعتباراتی نیاز دارد و رانت محسوب می‌شود نمی‌توانیم آن را از سایر مشاغل جدا کنیم، اگر قرار است فقط این مسئله برای فدراسیون‌ها استفاده شود درست نیست بلکه نوعی تبعیض نیز محسوب می‌شود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مخالفت با حذف این بند الحاقی از ماده ۷۸ یادآور شد: ما نباید به افراد بازنشسته که دارای تجربیات با قیمت هستند اجحاف کنیم، آنها می‌توانند در خدمت فدراسیون‌ها با تجربیاتی که دارند کمک‌های سازنده‌ای داشته باشند، افرادی بین ۵۰ تا ۶۰ سالگی در حوزه ورزش بازنشسته شده‌اند که دارای تجربیات با ارزش هستند، می‌توانیم از آنها در ریاست فدراسیون‌ها بهره بگیریم.

محمد پاک‌مهر نایب رئیس کمسیون بهداشت به عنوان دیگر موافق حذف بند الحاقی (۱) ماده ۷۸ این لایحه یادآور شد: امروز بسیاری از افراد بازنشسته هستند که نمی‌توانند به مشاغل حساس بازگردند، نمی‌توانیم برای آنها استثنا قائل شویم، انتخاب ریاست فدراسیون‌ها برای چیست؟ این سیاست کلی در تضاد با بکارگیری بازنشستگان در سایر مشاغل است.

در بند الحاقی(۱) حذف شده ماده ۷۸ لایحه مذکور آمده بود؛ ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. همچنین سمت‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس می‌باشد.

در ادامه بررسی ماده ۷۸ این لایحه، دکتر محمدباقر قالیباف در توضیح بند الحاقی (۲) این ماده عنوان کرد: بند الحاقی (۲) در ماده ۷۸ مراعا می‌شود چون در ماده ۲۹ این بحث را مراعا کرده‌ایم.

در بند الحاقی (۲) مراعا شده آمده است؛ بر اساس ماده (۶) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب، ۱۳۹۹/۶/۱۶ صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به عنوان متولی بیمه اجتماعی ورزشکاران و قهرمانان مکلف است از محل منابع در اختیار و درآمدهای شرکتهای تابعه این صندوق نسبت به پرداخت حق بیمه اجتماعی افراد ذیل تا زمان بازنشستگی با رعایت بند «ش» ماده (۲۹) این قانون، اقدام کند.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha