۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
طراحی ایران در مرکز توجه جهان قرار می گیرد
در پاسخ به بازار مطرح شد؛

طراحی ایران در مرکز توجه جهان قرار می گیرد

دبیر اجرایی فستیوال فیبوناچی گفت: در حال حاضر طراحانی از ۱۱ کشور جهان در فستیوال شرکت کرده اند و هدف ما شناسایی و معرفی برترین طراحان ایران به جهان است.

بازار؛ گروه اصناف: امروز بخشی از بازار کالاها تحت تاثیر طراحی محصول قرار دارد و پیروزی از آن شرکت ها خلاق است، از این رو بسیاری از شرکت های تولیدی علاوه بر کیفیت به مقوله طراحی ورود کرده اند تا بر مبنای فرهنگ و ویژگی های هر منطقه محصولات خاص معرفی کنند. بر مبنای همین نخستین فستیوال فیبوناچی با محوریت مسابقه طراحان در ایران برگزار می شود.

مهران آریایی نیا اعلام کرد که هدف فستیوال فیبوناچی این است که کار هنری و طراحی ویژه ارائه دهد مانند فستیوال فیلم فجر، از این رو قرار است ماندگار شود و از آنجایی که تاییدیه های بین المللی هم دارد زمینه حضور خارجی ها هم فراهم شده و طراحی ایران در مرکز توجه جهان قرار می گیرد

مهران آریایی نیا عضو برگزار کننده فستیوال فیبوناچی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اینکه طراحی در اقوام و فرهنگ های مختلف تلفیق شده است، گفت: این طراحی در بخش های مختلف در لباس، الگوها و معماری انجام شده است و حالا تلفیق ایده ها می تواند به رشد طراحان ایرانی کمک کند تا خود را در جهان معرفی کنند.

او با بیان اینکه بسیاری از مسابقات طراحی در دنیا هزینه دارد اما فستیوال فیبوناچی رایگان است، تصریح کرد: ایده برگزاری یک فستیوال بین المللی رایگان از آنجایی به ذهن ما رسید که بسیاری از دانشجویان طراحی و افراد با تجربه ایرانی نمی توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و به همین دلیل در فستیوال فیبوناچی فضایی فراهم شده تا به طراحان صنعت مد و لباس و معماری کشور هم کمک شود.

آریایی نیا با بیان اینکه هر کشور برای قوم خود طرح های ویژه ارائه می دهند، گفت: هدف فیبوناچی این است که کار هنری و طراحی ویژه ارائه شود مانند فستیوال فیلم فجر و قرار است ماندگار شود و از آنجایی که تاییدیه های بین المللی هم دارد زمینه حضور خارجی ها هم فراهم شده و طراحی ایران در مرکز توجه جهان قرار می گیرد.

شناسایی استعدادهای برتر ایرانی

مرجان دلخواه دبیر مد جشنواره فیبوناچی با بیان اینکه این فستیوال با هدف شناسایی طراحان و عکاسان برجسته ایرانی است، اظهار کرد: در حال حاضر ایران مرجع پوشش اسلامی در تمام دنیاست اما هنوز نتوانسته ایم در دنیا آن را مطرح کنیم.

او با تاکید بر اینکه بسیاری از زنان طراح در شهرستان ها امکان حضور در دوره های طراحی و مد نداشته اند به همین دلیل معرفی نشده اند، گفت: به همین دلیل فستیوال فیبوناچی می تواند فرصتی برای شناسایی استعدادهای شهرستان ها و معرفی آن به بازارهای جهانی است.

دلخواه در پاسخ به خبرنگار بازار با بیان اینکه در فستیوال فیبوناچی اولویت استفاده از طرح های خاص ایرانی است، اظهار کرد: امروز برای نخستین بار در دنیا تلفیق مد و معماری اتفاق افتاده به همین دلیل سازمان جهانی مد حمایت می کند.

تاییدیه بین المللی فستیوال فیبوناچی

همچنین سینا حسنی کیا دبیر اجرایی جشنواره فیبوناچی با اشاره به اینکه فراخوان بین المللی شهریور ماه امسال اعلام شده است، گفت: برای ایرانی ها تا پایان دی ماه فرصت ارسال آثار وجود دارد و تاکنون ۱۱ هزار طرح ارسال شده که ۲ هزار اثر از داخل ایران ارسال شده است.

او افزود: در حال حاضر سه جایزه صد میلیون تومانی برای برندگان تعیین شده است و در صورتی که اسپانسرهای جدیدی اضافه شود یا مبالغ جایزه ها بالا می رود یا به تعداد برندگان افزوده می شود.

حسنی کیا در پاسخ به خبرنگار بازار درباره تاییدیه بین المللی فستیوال فیبوناچی گفت: این جشنواره در سازمان جهانی مد ثبت شده و تنها مرجع آن ایران خواهد بود.

او در پاسخ به خبرنگار با اشاره به اینکه همکاری با دانشگاه آزاد، دانشکده کارآفرینی و... وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شرکتی زیر مجموعه ارشاد طرح های مربوط به لباس را ثبت می کند اما سازمان های جهانی آن را تایید نمی کنند به همین دلیل طرح های مربوط به لباس در سازمان جهانی مد ثبت می شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha