۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
سرمایه گذاری در اصفهان زمین گیر شده است| ضرورت ایجاد سهولت در فضای کسب و کار
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سرمایه گذاری در اصفهان زمین گیر شده است| ضرورت ایجاد سهولت در فضای کسب و کار

اصفهان - رناسی؛ عضو اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سرمایه گذاری در اصفهان به دلیل بروکراسی های اداری و موانع سازمانهای مختلف زمین گیر شده است یه نوعی که حتی واحدهای فعال نیز با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

مصطفی رناسی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ما اکنون چاره ای جز توسعه تولید نداریم و ایجاد اشتغال باید محور فعالیت های دولت قرار گیرد، اظهار کرد: منابع بانک ها باید به تولید اختصاص داده شود و بنگاه های اقتصادی باید از حقوق مساوی برخوردار باشند.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور آنچنان که باید و شاید نتوانسته از سرمایه های بخش خصوصی استفاده کند و این در حالی است که متاسفانه ما در ایران از نظر سهولت فضای کسب و کار در رتبه خوبی نسبت به کشورهای دیگر نیستیم و وقتی سرمایه گذار فعالیتی را شروع می کند با موانع بسیاری برخورد می کند که زمین گیر می شود.

رتیه پایین سهولت برای سرمایه گذاری در استان صنعتی اصفهان

عضو اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در این استان گرفتن مجوز برای فعالیت های صنعتی بسیار وقت گیر است و با اینکه اصفهان به عنوان استانی صنعتی محسوب می شود اما آن طور که باید و شاید همانند استان های دیگر نتوانسته سهولت برای سرمایه گذاری را ایجاد کند، ابراز کرد: دلایل زیادی برای سرمایه گریز بودن اصفهان هست، اینکه سازمان هایی مثل برق، آب و غیره همکاری مناسبی ندارند.

وی بیان کرد: در عین حال سازمان های مالیاتی، تامین اجتماعی و بسیاری از سازمانهای دیگر در اصفهان موانع بیشتری را ایجاد می کنند؛ این در حالی است که این استان با توجه به مهاجرپذیر بودن نیازمند سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی است و به همین خاطر مسئولان استان باید در مسیر سهولت کسب و کار در این استان گام بردارند.

رناسی تاکید کرد: وقتی که سرمایه گذار فضای امنی را برای کسب و کار ببیند و از او حمایت شود او نیز انگیزه پیدا می کند که سرمایه اش را اینجا صرف کرده و از سرمایه گریزی حالا چه در بخش کشاورزی و چه در بخش صنعت جلوگیری می شود.

صنایع اصفهان به دلیل سیاست های بانکی نقدینگی کافی ندارند

وی گفت: این در حالی است که صنایع اصفهان توان تولید خوب و گرفتن سفارش های خوب را دارند، اما نقدینگی مناسبی ندارند چون سیستم بانکی به خاطر سیاست های غلط قفل است و واحدهای فعال با ظرفیت کامل کار نمی کنند؛ همین باعث می شود که سودی هم عایدشان نشود و صرفا به سبب این که مواد اولیه و سرمایه در گردش ندارند دچار مشکلات فراوان می شوند.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha