۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
وضعیت اقتصاد رژیم صهیونیستی بدتر خواهد شد
نیویورک تایمز:

وضعیت اقتصاد رژیم صهیونیستی بدتر خواهد شد

روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که اقتصاد رژیم صهیونیستی با احتمال وقوع جنگ طولانی مدت در غزه، در خطر است.

به گزارش بازار، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز جمعه گزارش داد که احتمال وقوع یک جنگ طولانی مدت می‌تواند علاوه بر خسارات جانی، به هرج و مرج اقتصادی همه جانبه در «رژیم صهیونیستی» منجر شود.

این روزنامه با بیان اینکه تل آویو با آسیب جدیدی بر اقتصاد خود مواجه است، افزود: حدود ۳۶۰ هزار سرباز ذخیره در شرکت‌ها برای بسیج نظامی کار خود را ترک کردند که این امر منجر به توقف بخش بزرگی از اقتصاد تحت اشغال رژیم صهیونیستی شد.

صنعت فناوری در «رژیم صهیونیستی» که موتور رشد است، ناگهان کند شد. تولید در مهمترین میدان گاز طبیعی فراساحلی رژیم صهیونیستی که همان سکوی تامار اسرائیل است، به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن متوقف شد.

بانک مرکزی میلیاردها دلار برای جلوگیری از سقوط پول اسراییل، شکل، اختصاص داده است.

به نوبه خود، بنیانگذار مؤسسه تحقیقات اجتماعی و اقتصادی شورش، دن بن دیوید، گفت که آنچه این شوک را تشدید می‌کند این است که بسیاری از سربازان ذخیره که برای خدمت در ارتش فراخوانده شده اند، کارآفرینان فناوری، معلمان و وکلا هستند.

این هفته، دو موسسه رتبه بندی اعتباری نسبت به احتمال کاهش رتبه بدهی اسرائیل هشدار دادند.

بانک مرکزی با یک معضل مواجه است: کاهش نرخ بهره برای کمک به تقویت اقتصاد در زمان جنگ، یا بالا نگه داشتن آن برای حمایت از شِکل، که این بانک قرار است دوشنبه آینده تصمیم خود را اعلام کند.

گردشگری در اسرائیل متوقف شده است، زیرا کشتی‌های مسافرتی از سواحل اسرائیل دوری می‌کنند و مردم بازدیدهای خود را لغو می‌کنند. خطوط هوایی بزرگ پروازهای خود را به مقصد و از کشور از جمله پروازهای باری به حالت تعلیق درآوردند.

انویدیا، بزرگترین تولید کننده تراشه‌های مورد استفاده در هوش مصنوعی و گرافیک کامپیوتری در جهان، گفت که "اجلاس هوش مصنوعی را که قرار بود در تل آویو برگزار شود، لغو کرد. " H&M و Zara نیز فروشگاه‌های خود را در این نهاد اسرائیلی تعطیل کردند.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که درگیری بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی می‌تواند سرمایه‌گذاری گاز طبیعی در منطقه را نیز کاهش دهد که به جاه‌طلبی‌های اسرائیل آسیب می‌رساند.

امروز وب‌سایت اقتصادی رژیم صهیونیستی «مارکر»، ضمیمه اقتصادی روزنامه «هاآرتص»، اطلاعاتی مبنی بر ورود رژیم صهیونیستی به جنگ، رکود اقتصادی و تجارت در حال حاضر صفر، منتشر کرد که نشان می‌دهد «احساس در رژیم صهیونیستی این است که همه در یک جنگ وجودی هستند.»

وب‌سایت اقتصادی رژیم صهیونیستی «مارکر» افزود: هفته دوم جنگ در شرف پایان است و هفته‌ای است که تقریباً هیچ تجارتی در رژیم صهیونیستی وجود ندارد و بسیاری از آن‌ها از ترس آینده تلاش می‌کنند با سرهایشان بالای آب زنده بمانند - و هنوز هم می‌کنند.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha