۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
خسارت ۲۲۲۶ میلیاردی خشکسالی به کشاورزی قزوین
رئیس مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

خسارت ۲۲۲۶ میلیاردی خشکسالی به کشاورزی قزوین

قزوین- رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی قزوین از وارد شدن دو هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی استان خبر داد.

علی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره آمار نهایی خسارات خشکسالی در استان قزوین در سال زراعی اخیر (۱۴۰۲-۱۴۰۱) گفت: در طول سال زراعی اخیر با توجه به کاهش ۴۳ درصدی میزان بارندگی نسبت به وضعیت نرمال در مجموع ۲ هزار و ۲۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی استان قزوین در بخش‌های زراعی، باغی و حتی دامی وارد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان تاکستان بیشترین میزان خسارت را از خشک‌سالی در سال زراعی اخیر داشته است، اضافه کرد: به باغات و مزارع تاکستان در مجموع ۱۰۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده که با توجه به اینکه تاکستان قطب تولید میوه و به ویژه انگور در استان قزوین است، طبیعتاً بیشترین خسارت وارده به این شهرستان در بخش باغی بوده است.

بهرامی ادامه داد: بعد از تاکستان هم بیشترین خسارت خشکسالی به کشاورزی شهرستان قزوین وارد شده که این شهرستان هم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مجموع ۶۹۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت خشکسالی در ۳ بخش باغی و زراعی و دامی تجربه کرده است.

مدیر بحران سازمان جهادکشاورزی قزوین همچنین از وارد شدن ۱۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی شهرستان آبیک به عنوان قطب تولید گندم استان خبر داد و گفت: در ضمن در شهرستان البرز هم سرجمع ۲۱۸ میلیارد تومان خسارت خشکسالی برآورد کرده‌ایم.

بهرامی با ذکر اینکه آوج کمترین خسارت را از خشکسالی سال زراعی گذشته به خود دیده است، تصریح کرد: در این شهرستان در مجموع ۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از خشکسالی داشتیم و البته در شهرستان بویین‌زهرا به عنوان قطب کشاورزی استان قزوین خسارت ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برآورد شده که به نسبت وسعت کشاورزی در این شهرستان آمار بالایی محسوب نمی‌شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha