اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۲۰۰ شهر
وزیر ارتباطات اعلام کرد

اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۲۰۰ شهر

زارع‌پور، وزیر ارتباطات از پیشرفت ۶۳ درصدی در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات با حضور در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌های سراسر کشور به تشریح اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه شبکه ارتباطی و توسعه دسترسی ارتباطی پرداخت.

عیسی زارع‌پور با بیان اینکه از روز نخست شبکه ملی اطلاعات را محور همه برنامه‌ها قرار دادم، افزود: شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات را به مسئولیت خودم تشکیل دادم که هر هفته جلسات آن به صورت منظم برگزار می‌شود و میزان پیشرفت طرح از ۲۳ درصد، امروز به حدود ۶۳ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی، شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و باکیفیت و امن است باید در سراسر کشور ایجاد شود تا روی آن خدمات مختلفی به مردم ارایه شود، گفت : در معماری شبکه ملی اطلاعات ۳۰ هدف تعیین شده است که برای تحقق آن‌ها ۷ کلان طرح تعریف شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از این کلان طرح ها، زیرساخت ارتباطی است، افزود : درحالیکه در دنیا ۷۰ درصد ترافیک مصرفی مردم روی شبکه ثابت است، اما در ایران با عدم توسعه شبکه ثابت پرسرعت که کاری سختی است، همه نیاز کشور به سمت استفاده از شبکه همراه برده شده است بطوریکه هم اکنون ۷۰ درصد نیاز مردم از طریق ارتباط موبایل تامین می‌شود.

زارع پور با بیان اینکه برای رفع این مشکل طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها تعریف کردیم، افزود: بر این اساس هدف گذاری شد تا در اقدامی بزرگ، ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند و تا کنون در ۵۰۰ شهر تفاهم صورت گرفته است و عملیات اجرایی در حدود ۲۰۰ شهر، شروع شده است و در ۸۰ تا ۹۰ شهر نیز کار به پایان رسیده است و به فضل اللهی تا پایان کار دولت سیزدهم، برای ۸۰ درصد خانوارهای شهری دسترسی به اینترنت پرسرعت فیبرنوری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الان میانگین سرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور ۱۲ مگابیت برثانیه است، گفت: با اجرای این طرح به سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا می‌کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حمایت از توسعه پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و توسعه صنعت فضایی توضیحاتی داد.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      با سلام خونه ما از مرکز شهر دو کیلومتر فاصله داره الان پنج ساله تقاضای خط تلفن ثابت فیبر نوری رو دادم هنوز هیچ کاری نکردن خواستم بگم من که چشمم آب نمیخوره
    • حسن IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      من خونمون مرکزه اصفهانه میخاستم فیبر نوری بگیرم یک هفته خایه مالی مخابراتو شهرداریو استانداری و همرو کردم هیچ کاریم برام نکردن