۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
فاز نخست علاج بخشی خلیج گرگان تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد
وزیر کشور:

فاز نخست علاج بخشی خلیج گرگان تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد

بندرترکمن- وزیر کشور گفت: فاز نخست احیای خلیج گرگان که لایروبی کانال‌ های منتهی به دریای خزر است، تا ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی بعدازظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای احیای خلیج گرگان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد خشک شدن خلیج‌ گرگان و آسیب‌ های زیست محیطی در این منطقه بودیم که در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان گلستان با دستور اکید وی احیای این خلیج در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کشور افزود: علیرغم پیچیدگی‌ های کار برای احیای خلیج‌ گرگان، روند پیشرفت احیای این خلیج توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به خوبی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست احیای این خلیج که لایروبی کانال‌های خلیج گرگان منتهی به دریای خزر است، تا ماه آینده به اتمام برسد.

وی گفت: برای احیای کامل خلیج گرگان، نیازمند اجرای برنامه‌های بلندمدت هستیم که پیشنهاد می‌شود سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان متولی کار، این برنامه‌ریزی را برای خرید تجهیزات و اقدامات انجام دهد.

وحیدی اظهار امیدواری که با احیای خلیج گرگان شاهد امید، فعالیت و رونق گردشگری، صیادی و محیط‌زیست در این منطقه باشیم.

وزیر کشور گفت: از پیگیری‌ها و نظارت استاندار و مجموعه وی در استانداری، سازمان بنادر و کشتیرانی و مجمع نمایندگان در احیای خلیج گرگان قدردانی می‌شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha