۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
هزینه کردن در حوزه بهداشت، سرمایه گذاری برای کشور است
رئیس جمهور:

هزینه کردن در حوزه بهداشت، سرمایه گذاری برای کشور است

رئیس جمهور گفت: در یک نظام ۱۰۰ درصد ظالم و ناعادلانه که در دنیا حاکم است اگر پیشنهادی برای جلوگیری بمباران مسکونی باشد وتو می شود و این ضابطه عجیبی است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور، گفت: ابتدا لازم می‌دانم یاد شهدای فلسطین را گرامی بداریم. این روزهای روزهای سختی برای مردم و جهان است که شاهد جنایات هولناک هستند، جنایاتی که نسبت به همه نارواست، اما نسبت به کودکان خیلی حزن‌آور است و اندوه را در دل همه ایجاد می کند و خشم همه را بر می‌انگیزد و این خشم و نفرتی که امروز در جهان و تمام ملت ها با همه گویش ها و عقاید و باورها ایجاد شده نسبت به نظام سلطه و نظم ناعادلانه جهانی که مظلوم و ظالم جای آن عوض می شود و ظلم نسبت به زنان و کودکان، ظلم نسبت به مردمانی که در خانه و کاشانه خود قرار دارند و ظالامانه از خانه خود بیرون رانده می شود و ویران می کنند، این ظلم است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در یک نظام ۱۰۰ درصد ظالم و ناعادلانه که در دنیا حاکم است اگر پیشنهادی برای جلوگیری بمباران مسکونی باشد وتو می شود و این ضابطه عجیبی است.

وی در ادامه اظهار داشت: این جنایت هولناکی که کسی نیست این صحنه‌ها را ببیند و اشک بر چشمان او جاری نشود. ما معتقدیم این فاجعه انسانی و نسل کشی و جنایت علیه بشریت که بدست آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد، حتما نظم کنونی جهان را به هم خواهد ریخت.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور، گفت: همه سازو کار ها باید در جهت پیشگیری باشد و بهداشت همین جلوه را دارد و کمک بسزایی در سلامت جامعه و جسم و جان، روح روان است. کمک بسزایی به مردم شهر و روستاست. جلوه‌های زیبایی از حوزه بهداشت و درمان را در دوران کرونا دیدیم، جانفشانی‌های فعالان حوزه بهداشت و سلامت که بر بالین مردم در شرایط بد حاضر می‌شدند و در این مسیر شهدای سلامت دادیم و این قشر در این ایام خوش درخشیدند.

رئیس جمهور گفت: کارهای شما درحوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است. حضور ۳۷۰ هزار داوطلب بهداشت، این دواطلبانی که به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی تلاش می کنند در حوزه بهداشت و پیشگیری از آسیب‌ها و امراض باید تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: مجهز شدن حوزه بهداشت به ناوگان مناسب که بتواند به سرعت در مناطق حاضر شود اقدام خوبی بود. عزیزانی که به صورت داوطلبانه شرکت کردند قدردان هستیم و از وزیر بهداشت می خواهم که نسبت به خواسته های این عزیزان توجه جدی شود. نسبت به مساله آب و هوا و آلودگی‌هایی که برای زندگی انسان خطر دارد از جمله اقدامات بهداشتی است که باید به این موضوع حساس بود تا این آلایندگی‌ها را نداشته باشیم.

رئیس جمهور به امنیت غذایی اشاره کرد و آن را درحوزه بهداشت مهم دانست و گفت: تاکید در حوزه امنیت غذایی می‌تواند از امراض و درمان و مرگ و میرها جلوگیری کند. موضوع دیگر موضوع سلامت خانواده و مساله پزشک خانواده است که این مهم بوده و می تواند سهم درمان را به طور جدی کاهش دهد. همچنین سلامت روان هم بسیار مهم است. معتقدم وزارت بهداشت باید ببیند هر جایی که بهداشت و سلامت مردم را تهدید می کند نسبت به آن حساس باشد و این به عنوان نهی از منکر است.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: در حوزه سلامت یک منکراتی داریم اگر می خواهیم سلامت در کشور باشد باید از منکرات نهی شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: هر چه برای سلامت مردم مفید است، باید باشد. فعال کردن شبکه بیشتر و گام‌های که برداشته شد خوب است اما کافی نیست، باید بیشتر شود و هر چه درباره بهداشت سرمایه گذاری کنیم جا دارد. من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی دانم سرمایه گذاری برای کشور می دانم.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha