۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
رویه ها در مناطق آزاد کشور باید تغییر کند
رئیس خانه صمت مازندران:

رویه ها در مناطق آزاد کشور باید تغییر کند

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران سهم صادراتی مناطق آزاد راا کمتر از ۱۸ درصد ذکر کرد و گفت: رویه ها در این مناطق باید تغییر کند.

مجتبی رضوی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که مناطق آزاد و ویژه از نظر مدیریت واردات و صادرات و واحدهای تولیدی مستقر در آن دارای اختلافاتی است، افزود: معافیت های گمرکی و مالیاتی در مناطق آزاد بیشتر از مناطق ویژه اقتصادی و تجاری است.

رضوی با عنوان این که وقتی راجب منطقه آزاد صحبت می کنیم در واقع درباره اقتصاد کشور بحث می کنیم، گفت: در مناطق آزاد صادرات و واردات کالا با هزینه های کمتری صورت می گیرد.

وی با اظهار این که هدف از مناطق آزاد این است که حضور آسانتری در بازارهای جهانی و صادرات داشته باشیم و سرمایه گذاری در آن بیشتر شود، گفت: سهم صادراتی مناطق آزاد کمتر از ۱۸ درصد است.

وی با بیان این که اراضی مناطق آزاد چندین برابر شهرک های صنعتی است، گفت: این ها نشان می دهد که باید رویه ها در مناطق آزاد تغییر کند زیرا به درستی در این مناطق عمل نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران واردات ماشین را گوشواره های ناچیزی از مناطق آزاد برشمرد و گفت: اصل این است که به اهداف خود در مناطق آزاد نرسیده ایم هرچند وجود مناطق آزاد بسیار مهم و اثرگذار است.

وی گفت: باید افکار جزیره ای و منفعل در مناطق آزاد کنار گذاشته شود زیرا اکنون این مناطق هر یک سازخود را می زنند.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha