۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار مددجوی تهرانی در طرح نهضت ملی مسکن
مدیر تأمین مسکن کمیته امداد اعلام کرد

ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار مددجوی تهرانی در طرح نهضت ملی مسکن

تیزهوش، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران از ثبت ‌نام ۱۶ هزار و ۸۳۲ مددجو در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بازار، حمید تیزهوش با بیان اینکه رفع مشکل مسکن به عنوان یکی از مهمترین ابعاد توانمندسازی مددجویان همواره در دستور این نهاد، قرار دارد، افزود: مسکن از جمله اساسی‌ترین نیازهایی است که زمینه توانمندسازی مددجویان را فراهم می‌کند.

وی با ارائه گزارشی از خدمات عمرانی ارائه شده به جامعه هدف تحت حمایت این نهاد در نیمه نخست سال جاری، اظهار داشت: کمیته امداد استان تهران در نیمه نخست امسال ۶۳۶ واحد مسکن را برای مددجویان احداث، تکمیل، خرید و تعمیر یا بازسازی کرده است.

تیزهوش به ۵۱۰ مورد کمک هزینه تعمیر و بازسازی منازل مسکونی جامعه هدف اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۶ واحد مسکن مددجویی احداث یا خریداری و به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد تحویل شد.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران با اشاره به تفاهم نامه مشترک کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی، گفت: براساس این تفاهم‌نامه سهم استان تهران ۲۰۰ واحد است که واحدها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی هستند.

وی به تفاهم‌نامه مشترک دیگری میان کمیته امداد، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این واحدها با اولویت مددجویان روستایی، ایتام و خانواده‌های سه نفر و بیشتر است و تعداد سهمیه این استان ۴۰ واحد خرید مسکن در سال ۱۴۰۲ است که همه آنها کارسازی و تحویل مددجویان تحت حمایت شده است.

تیزهوش همچنین به تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه احداث مسکن روستایی مددجویان را یکی از اقدامات محرومیت‌زدایی این قشر دانست و افزود: تعداد سهمیه این استان به تعداد ۲۰ واحد بوده که تاکنون چهار مورد در مراحل اجرایی و در حال کارسازی و اقدام است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران به برخورداری مددجویان تحت حمایت این نهاد از طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۸۷ مددجو در این طرح ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد برای ۱۳۱۲ مددجو طرح تخصیص شده و مسکن آنها در مراحل مختلف عملیات اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: در قالب ابلاغیه بودجه امسال، برای تعمیر ۲ هزار و ۶۸۹ واحد مسکونی مددجویان برنامه‌ریزی شده است که تاکنون تعمیرات ۵۱۰ مسکن مددجویی انجام شده است.

تیزهوش گفت: ساخت و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی با بهره‌گیری از توان فنی و مهندسی کارشناسان مجرب و امضای تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌های مسئول، مورد توجه کار کمیته امداد است همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی، واگذاری انشعابات و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن است.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha