۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کاهش قیمت‌ها در بازار آتی طلای جهانی

کاهش قیمت‌ها در بازار آتی طلای جهانی

قیمت در بازار آتی طلای جهانی با کاهش ۰.۶ درصدی به قیمت ۱۹۵۸.۵ دلار به ازای هر انس رسید.

به گزارش بازار، نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی، با افزایش ۰.۶ درصدی، با شکستن سقف قیمت آگوست، در ۱۹۴۶.۸ دلار قرار گرفت. در همان روز، بازار آتی طلای جهانی نیز با کاهش ۰.۶ درصدی به قیمت ۱۹۵۸.۵ دلار به ازای هر انس رسید.

معامله‌گران چشم انتظار سخنرانی امروز جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند.

ایلیا اسپیواک (Ilya Spivak)، رئیس شرکت Global Macro، مقاومت طلا در برابر تجدید قوای صعودی بازده اوراق خزانه آمریکا، خصوصا در روزهای گذشته، بازتابی از اثرگذاری شدید مسائل ژئوپولیتیک در بازار طلا است.

طلا می‌تواند در دوران عدم‌قطعیت‌های مالی یا سیاسی به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش استفاده شود. پس از سقوط هفت ماهه قیمت به کمترین مقدار خود در ۶ اکتبر، قیمت انس طلای جهانی ۱۳۰ دلار افزایش را تجربه کرده است.

پس از اظهارات برخی مقامات فدرال رزرو در خصوص اتخاذ رویکرد جدید و ارجحیت عدم انقباض پولی برای هدفگذاری بیکاری پایین، بازار در روز پنج‌شنبه منتظر سخنرانی جرومی پاول (Jerome Powell) است تا موضع قطعی خود را نسبت به تغییر نگرش فدرال رزرو، اعمال کند.

بر اساس نظرسنجی اقتصاددانان رویترز در یک نوامبر، فدرال رزرو نرخ های بهره کلیدی را بازبینی نخواهد کرد و بیش از موارد سابق نرخ های بالا را ادامه خواهد داد.

اسپیواک معتقد است: فدرال رزرو در نرخ بهره موجود احساس راحتی کرده و وضعیت پس از تغییر را نگران کننده و نامطمئن میبیند. بنظر وی، بازار نیز دیدگاه مشابهی دارد.

نرخ های بهره بالاتر می‌تواند هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بهره همچون طلا را بالا برده و از جذابیت آنها بکاهد.

بازدهی اوراق خزانه ایالات متحده با سررسید ۱۰ ساله در افزایشی محدود، به بالاترین حد خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با افت ۰.۶ درصدی به ۲۲.۹ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با کاهش۲.۲ درصدی در قیمت ۸۸۵ دلار قرار گرفت.

کد خبر: ۲۵۰٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha