۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵
۷ هزار واحد صنفی استان بوشهر در توزیع کالاهای ته لنجی فعالیت دارند
استاندار بوشهر:

۷ هزار واحد صنفی استان بوشهر در توزیع کالاهای ته لنجی فعالیت دارند

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ۷ هزار واحد صنفی استان بوشهر در توزیع کالاهای ته لنجی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان بوشهر باید به سمت کارهای پژوهشی و تحقیقاتی حرکت کنند تا خروجی بهتر و با کیفیت تری داشته باشند.

وی به ظرفیت های استان بوشهر اشاره کرد و افزود: بوشهر یک استان صنعتی است به گونه ای که ۷۴ درصد گاز کشور، ۶۰ درصد تولیدات پتروشیمی و ۹۵ درصد صادرات نفت خام از این استان است و تنها نیروگاه هسته ای که برق تولید می کند نیز متعلق به این استان است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه کشتی سازی و سایر صنایع نیز استان بوشهر جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

محمدی زاده تصریح کرد: بوشهر با دارا بودن ۶ میلیون اصله نخل و تولید ۱۶۵ هزار تن خرما، دومین استان خرماخیز است و در حوزه آبزی پروری نیز ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تامین می کند.

وی اضافه کرد: بوشهر سالانه ۱۶۰ هزار تن گندم و حدود ۷۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل تولید می کند و مجموعا سالانه ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید می شود.

استاندار بوشهر گفت: توسعه سدها و تکمیل سدهای در دست ساخت، اولویت اساسی مسئولان استان است و اکنون ۶ سد در دست اجرا داریم.

محمدی زاده به پیشینه تجارت و بازرگانی استان بوشهر اشاره کرد و با بیان اینکه در اواخر دوره قاجار، ۱۴ کنسولگری در بندر بوشهر فعال بوده گفت: بوشهر قطب تجارت و بازرگانی بوده و اکنون نیز ۲۵۰۰ لنج و شناور تجاری فعال هستند.

استاندار بوشهر افزود: ۱۴ بندر استان بوشهر دارای گمرک هستند و در امر تجارت و بازرگانی و صادرات و واردات فعالیت دارند.

وی به گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: ۷ هزار واحد صنفی استان در توزیع کالاهای ته لنجی فعالیت دارند که گردشگری تجاری را رونق داده اند.

استاندار بوشهر ابراز داشت: پژوهشگران دانشگاهی باید در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه، کشاورزی، آبزی پروری، تجارت دریایی و گردشگری استان بوشهر اهتمام ورزند.

محمدی زاده با تاکید بر همکاری مدیریت استان با دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: آمادگی لازم برای همکاری با فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی و دانش بنیان با این مجموعه بزرگ علمی و آموزشی را داریم.

کد خبر: ۲۵۰٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha