۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
۸۰ درصد مطالبات برنجکاران مازندران پرداخت شد
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

۸۰ درصد مطالبات برنجکاران مازندران پرداخت شد

ساری- عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت ۸۰ درصد مطالبات برنجکاران استان خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هزار تن محصول خریداری شده است.

احسان عباسپور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: ۳۰۱ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات کشاورزان برنجکار استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای خرید برنج ارقام محلی رایزنی‌هایی با انجمن واردکنندگان برنج ایران انجام شده است و خرید ارقام پرمحصول تا پایان مهرماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره خرید سویا گفت: ۱۰ مرکز خرید سویا در استان دایر شده است و مسئولیت خرید با اداره کل غله و خدمات بازرگانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه کارخانه ها و شرکت های تعاونی خرید سویا را انجام می دهند، افزود: شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری و جویبار کار خرید سویا را در استان انجام می دهند.

عباسپور قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا را ۳۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برداشت سویا در استان از هفته قبل آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود از پنج هزار و ۸۶۰ هکتار سطح زیرکشت سویا در استان، حدود هفت هزار و ۱۷۱ تن محصول برداشت شود.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha