۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تخفیف ۴۰ درصدی شرکت شهرک های کشاورزی به سرمایه گذاران خوش حساب
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی خبر داد

تخفیف ۴۰ درصدی شرکت شهرک های کشاورزی به سرمایه گذاران خوش حساب

بزرگی، مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: اراضی کشاورزی به صورت اقساطی به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد و اگر کسی به تعهدات خود در حوزه سرمایه گذاری عمل کند مشمول ۴۰ درصد تخفیف می شود.

به گزارش بازار، علیرضا بزرگی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم که در شهر آفتاب برگزار شد، اظهار کرد: شرکت شهرک های کشاورزی مامور حمایت و تسهیل گری برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

وی با بیا اینکه امکان ندارد توسعه بدون حضور ذی نفعان اتفاق بیفتد، افزود: باید تمام ذی نفعان در توسعه سرمایه گذاری در بخش سهیم باشند.

بزرگی ادامه داد: سرمایه گذاری باید از دروازه مجوز و زمین گذر کند؛ شرکت شهرک های کشاورزی در عرصه های کشور ۲۵۰ هزار هکتار مطالعه و برنامه ریزی کرده است که ۵۰ هزار هکتار آن برای توسعه گلخانه مناسب هستند

وی تصریح کرد: برای واگذاری اراضی به سرمایه گذاران بسته سرمایه گذاری را معرفی کرده ایم، ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی قرار دارد و این شرکت مالکیت قطعی این اراضی را به سرمایه گذاران منتقل می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: این اراضی به صورت اقساطی به سرمایه گذاران واگذار می شود و در قالب فراخوان و اهلیت سنجی این اقدام انجام می شود. همچنین اگر کسی به تعهدات خود در حوزه سرمایه گذاری عمل کند مشمول ۴۰ درصد تخفیف می شود.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری «سرمایه گذاران باید در همان ابتدای کار تامین شوند» که ابزارهای حاکمیت برای تامین سرمایه گذاران اراضی و مجوز است؛ شرکت شهرک های کشاورزی مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاران صادر می کند.

بزرگی عنوان کرد: در زمینه احداث گلخانه ها باید به سمت انبوه سازی و لیزینگ برویم تا بتوانیم ایجاد گلخانه در کشور را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه طبق دستور رئیس جمهور باید ۱۵۰ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شود، گفت: بخشی از این گلخانه ها را می توانیم در سواحل مکران احداث کنیم که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha