۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
افتتاح پروژه راه آهن همدان – سنندج در سفر دولت| اعتبار کریدور شمال – جنوب تامین می شود
معاون اجرایی رئیس جمهور:

افتتاح پروژه راه آهن همدان – سنندج در سفر دولت| اعتبار کریدور شمال – جنوب تامین می شود

سنندج – منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور از افتتاح و بهره برداری پروژه راه آهن همدان – سنندج در سفر آتی هیات دولت به استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن منصوری شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی استان کردستان، اظهار کرد: اتمام کلان پروژه راه آهن همدان - سنندج یکی از دغدغه های مهم و راهبردی ریاست جمهوری در سفر اول استانی بود که امروز شاهد تحقق این وعده بزرگ به مردم نجیب و شریف خطه پهناور کردستان هستیم.

وی در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن سنندج از تلاش شبانه روزی استاندار جهادی برای اتمام این کلان پروژه که از مصوبات مهم سفر اول استانی دکتر ابراهیم رئیسی به کردستان است، تقدیر کرد و گفت: انشالله در سفر آتی هیات دولت به کردستان این پروژه مهم و راهبردی به بهره برداری می رسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اتمام پروژه های نیمه تمام را از برنامه های مهم دولت برشمرد و افزود: در سفر اول ریاست جمهوری به استان کردستان، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه آهن همدان - سنندج مصوب شد که تا این لحظه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده است.

وی با اعلام اینکه این پروژه آماده بهره برداری در سفر دوم استانی ریاست جمهوری به کردستان است؛ ابراز امیدواری کرد که در جریان سفر دوم، ادامه این خط راه آهن از سنندج تا مرز باشماق مریوان مصوب و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۴۰۰ میلیاردتومان برای ساخت پروژه راه آهن همدان - سنندج هزینه شده است؛ افزود: ارزش این کلان پروژه مهم به نرخ امروز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

منصوری با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته برابر ۱۶ سال برای اتمام عملیات این پروژه کار جهادی و شبانه روزی انجام شده است، عنوان کرد: بیش از هزار نفر روز در یک سال گذشته در سرما و گرما فعالیت مهندسی، کارگری و فنی در پروسه ساخت راه آهن داشته اند که عملکرد بی نظیر و ستودنی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اتمام کریدور شمال- جنوب را از دیگر مطالبات جدی مردم و استاندار کردستان از دولت عنوان کرد و افزود: تاکنون از ۳۲۰ کیلومتر طول بزرگراه در محدوده کردستان، ۱۶۰ کیلومتر اجرا و به بهره برداری رسیده است.

منصوری به استاندار و مردم کردستان اطمینان داد که در جریان سفر دوم استانی ریاست جمهوری، ۱۶۰ کیلومتر باقی مانده از طول کریدور واقع در محدوده کردستان نیز مصوب و اعتبار ویژه ای برای اجرای آن اختصاص داده شود.

وی با اشاره به نقش مهم اتمام کریدور شمال - جنوب در تحول اقتصادی کردستان و افزایش مبادلات تجاری در مرز رسمی باشماق و سیرانبند بانه، ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم این کلان پروژه بزرگراهی نیز به مثابه راه آهن، فرودگاه سقز و سامانه انتقال آب محقق شود.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز سه شنبه وارد کردستان شد و از پروژه سد چراغ ویس سقز، فرودگاه سقز، بازارچه سیف سقز، عملیات ساخت پل گاران مریوان، عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح سه راهی مریوان، اجرای فاز دوم تصفیه خانه سنندج، طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج، ایستگاه راه آهن همدان - سنندج بازدید کرد.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha