۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
افزایش نرخ بیکاری در برخی ایالت‌های پاکستان
در پی افزایش شیوع کرونا رقم خورد؛

افزایش نرخ بیکاری در برخی ایالت‌های پاکستان

منابع خبری در پاکستان اعلام کردند، از زمان همه گیری کرونا تاکنون ۴ تا ۶ میلیون نفر در ایالت پنحاب پاکستان بیکار شده اند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، منابع خبری در پاکستان می‌گویند از زمان همه گیری کرونا تاکنون ۴ تا ۶ میلیون نفر در ایالت پنحاب پاکستان بیکار شده اند.

موسسات تحقیقاتی در ایالت پنجاب پاکستان با پرداختن به ارزیابی ابعاد منفی کرونا بر اقتصاد این کشور اعلام کردند: از زمان شیوع کرونا در پاکستان ۴ الی ۶ میلیون نفر در ایالت پنجاب شغل خود را از دست داده اند و این موضوع خسارت ۳ تا ۵ میلیارد دلاری به اقتصاد پاکستان وارد کرده است.

ایکسپرس تیریبون افزود: برآورد آژانس‌های بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی، نشان می‌دهد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی کشور از ۲.۴ به منفی ۱.۵ درصد رسیده و این موضوع به خوبی بیانگر افزایش بیکاری در جامعه پاکستان است.

ایالت پنجاب با بیش از ۵۰ میلیون نفر جمعیت تا کنون ۶۱ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا را گزارش کرده است.

برخی از کارشناسان بهداشتی معتقدند فقط در شهر لاهور مرکز این ایالت بیش از ۶۷۰ هزار نفر به کرونا مبتلا هستند.

در حال حاضر به دنبال هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر غیر قابل کنترل شدن شیوع کرونا در ایالت پنجاب، دولت محلی بیش از ۸۰ نقطه آلوده به ویروس کرونا در شهر لاهور و همچنین مناطقی از ۷ شهر دیگر این ایالت را به مدت ۲ هفته قرنطینه کرده است.

کارشناسان پاکستانی همزمان با اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در پاکستان بیکاری ۱۸ میلیون شاغل پاکستانی را پیش بینی کرده بودند، اما دولت پاکستان با بیان اینکه تعطیلی سراسری و اعمال محدودیت‌های شدید به ضرر مردم و قشر کم درآمد است، قرنطینه عمومی را لغو و اکنون شیوه قرنطینه هوشمند را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر: ۲۵٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha